• CarroL75

Lite hjälp tack!

Tips önskas av alla de slag i mitt val av klänning när man är rund o go! Vilken modell som ser snyggast ut, tyg som håller in bäst, axelband eller utan, uringningstyp, ärmar eller inte, sjal eller bolero osv..... Hoppas på många svar nu!

• Svar på tråden Lite hjälp tack!
  • Chicita

Hej
    Jag skulle börja med att säga att "lite rund" inte betyder något alls i kläd-sammanhang Flört 
    Fram till nyligen jobbade jag i en butik för större tjejer. Och jag kan ärligt säga att inte alla passade i alla kläder pga att även om vi är större så har vi ändå olika kroppsformer.
    Så jag kan inte säga att "du ska ha en empireskärning" för det kan vara det absolut värsta för din kroppstyp.
    Osv...

Samma med om du ska ha en inbyggd korsett i klänningen eller om du ska köra med typ spanks (mjuka "hålla-in-fläsket-underkläder) och en mjukare klänningstyp.

Här kanske du kan få lite inspiration i alla fall när det gäller brudar som inte är en storlek 36:a Glad 
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m4268530.html 

• karamell

Jag tycker "cap sleevs" dvs. lite spets på axlarna gör sig fin på de lite rundare kroppstyperna.

• PiaB

Jag kan bara svara för mig själv, och jag är inte rund och go, jag är kraftigt överviktig. Jag hade aldrig trott att jag skulle hitta en klänning som jag kände mig snygg i, och definitivt inte två. Men min första klänning, som jag kommer byta om till, sitter så otroligt bra och jag ser inte hur stor jag är. Jag ser bara en galet snygg brud Det är den som är lila på min presentationsbild. Själva brudklänning är för liten just nu, men jag har provat den utan att snöra den. Och den gör också att jag seren vacker brud, inte en tjockis. Så jag passar tydligen i axelbandslöst med markerad midja. Som det känns nu kommer jag att ha en tunn sjal eftersom jag inte trivs i barärmat. Men det kanske hinner ändras

Svar på tråden Lite hjälp tack!