• Heltillhalv

    Brudens och tärnornas klänningar liknar varandra??

    Hej svejs!!


     


    Jag har hittat en klänning som jag kanske har blivit lite kär i.. Min ena tärna har sett den och hon tyckte att den var SÅÅ JAG! Jag vill att tärnorna ska ha liknande klänningar, som går i samma stil. Nu har jag hittat en, men är lite rädd att den är för lik min klänning? Och är det egentligen något konstigt med att ha nästintill lika klänningar?


     


    Det är olika material i klänningarna och tärnornas ska vara rosa. Jag har tänkt beställa från Landy Bridal.


     


    Vad tycker ni?? Kan man ha dessa tillsammans?


  • Svar på tråden Brudens och tärnornas klänningar liknar varandra??
  • daniiel

    Din är vit och längre. Tärnornas rosa och kortare. Jag tror inte det kommer vara någon tvekan om vem som är bruden ;) Om du vill att klänningarna ska likna varandra, så är väl det där jättebra alternativ :)


  • afturelding

    Ja, det tycker jag att man kan. Med annan färg på tärnklänningarna blir det ändå en ganska stor skillnad, och så är de ju ganska mycket kortare också.

  • IdaOchTomas

    Personligen hade jag nog valt nåt med lite mer skillnad, men eftersom du vill att de ska likna varandra så är det där väl ett jättebra alternativ. Kommer nog se fint ut. För övrigt tycker jag det är en gudomligt vacker brudklänning du valt!

  • Annamolly

    Jag tycker att de ar for lika varandra. Om de inte hade exakt samma overdel sa skulle det funka battre tycker jag. Om de till exempel vore axelbandslosa.


    2013.06.22 Samos, Grekland
  • kitkät

    Om du vill att klänningarna ska likna varann och gå i samma stil, så blir dom nog jättefina ihop.
    Men om du känner att dom är för lika, så ja, jag tycker det! Det ser ut som exakt likadan klänning, bara att brudtärnornas har en annan färg och är kortare, men det är ju i princip samma modell! Man kommer ju inte missa vem bruden är ändå, men jag tycker nog att dom är lite väl lika, men det beror som sagt på hur du vill ha det!

  • jimmyojennifer

    Superfina klänningar! Om du vill att dom ska matcha varandra så mycket, go for it! Man kommer ju som sagt definitvt se skillnad i både färg och längd. Men jag tycker att dom är lite för lika. Hade tärnklänningen varit axelbandslös hade jag tyckt att det var skit snyggt!

  • niriel

    Jag gillar det, jag tyckte att det kändes som en kul idé! Jättefina klänningar båda två!

Svar på tråden Brudens och tärnornas klänningar liknar varandra??