• fru i augusti

    Åsikter om denna klänning som gäst på bröllop??

    Vi är bjudna på två bröllop i sommar. Jag kommer vara höggravid och har lite svårt att hitta snygga festliga klänningar. Har en ljusblå i tanken till ett av bröllopen, det första. Helst vill jag inte använda samma klänning på båda bröllopen då många gäster är bjudna på båda.


    Det är svårt att hitta snygga, festliga, gravidklänningar som inte är svarta, vita eller röda... Nu har jag efter mycket letande hittat en till klänning som ser väldigt fin ut och som kan passa även om jag kommer vara gigantisk när det är dags att gå på det andra bröllopet. Den har dock svart botten...


    Bröllopet är borgerligt, utomhus och klädkoden "sommarfin", middagen kommer vara buffé, ingen bordsplacering (förutom vid honnörsbordet om jag förstått rätt). Så hela bröllopet har ett rätt uppsluppet och avslappnat upplägg.


    Kan jag få lite kommentarer kring om denna klänning skulle kunna funka?


     


    http://www.asos.com/pgeproduct.aspx?iid=2758411


    Av någon anledning kan jag tyvärr inte infoga någon bild...


     


     


     


     

  • Svar på tråden Åsikter om denna klänning som gäst på bröllop??
  • Solborga

    Det låter ganska likt vårat kommande bröllop och jag skulle inte ha några som helst synpunkter på denna klänning Glad

  • PimPim83

    Den klänningen funkar absolut!

    Om du nu vill ha samma klänning på båda bröllopen kan du ju ändra frisyr och accessoarer. Jag tror inte att någon kommer att bry sig om det. Speciellt inte om du är gravid.


  • stormhelen

    Jag tycker som övriga - att klänningen är jätte vacker och att den kommer att passa utmärkt till bröllopet du beskrev. Du kommer att bli jätte härligt sommar fin.  =D

  • annapia

    Vilken vacker sommarklänning. Så kvinnlig och det är dessutom så kvinnligt att vara gravid. Perfekt!

  • snowstars

    Jättefin klänning! Jag har en tunika med liknande mönter och har aldrig sett den som annat än sommarfin

  • fru i augusti

    Stort tack för feedback! Klänningen är nu beställd. Tänk vilken tur att BT finns 😄

  • Mmmaria

    Kul att du hittat två fina gravidklänningar. Det är inte så lätt ; (


    I övrigt tycker jag att man som gravid får lov att ha samma klänning på flera tillställningar. Alla förstår väl att det inte är så kul att köpa kläder som man inte kan använda några månader sedan, eller hur?


    Har du en länk till den blå? Blev nyfiken (är själv i v 31)...

  • fru i augusti
    Mmmaria skrev 2013-04-24 17:52:04 följande:

    Kul att du hittat två fina gravidklänningar. Det är inte så lätt ; (


    I övrigt tycker jag att man som gravid får lov att ha samma klänning på flera tillställningar. Alla förstår väl att det inte är så kul att köpa kläder som man inte kan använda några månader sedan, eller hur?


    Har du en länk till den blå? Blev nyfiken (är själv i v 31)...


    Ledsen över sent svar!!


    ASOS har väldigt många fina gravidklänningar! Den blå jag tänkt mig är denna:


    http://www.asos.com/ASOS-Maternity/ASOS-Maternity-Exclusive-Jersey-Maxi-Dress-In-Grecian-Drape/Prod/pgeproduct.aspx?iid=2767602&cid=5813&Rf900=1465&sh=0&pge=0&pgesize=200&sort=-1&clr=Parisianblue


     

  • Mmmaria

    fru i augusti skrev 2013-05-07 12:07:22 följande: Mmmaria skrev 2013-04-24 17:52:04 följande: Kul att du hittat två fina gravidklänningar. Det är inte så lätt ; ( I övrigt tycker jag att man som gravid får lov att ha samma klänning på flera tillställningar. Alla förstår väl att det inte är så kul att köpa kläder som man inte kan använda några månader sedan, eller hur? Har du en länk till den blå? Blev nyfiken (är själv i v 31)... Ledsen över sent svar!! ASOS har väldigt många fina gravidklänningar! Den blå jag tänkt mig är denna: www.asos.com/ASOS-Maternity/ASOS-Maternity-Ex...  Också snygg! Har inte vågat beställa gravidkläder på nätet (svårt med storlek), men en klänning borde ju funka.Tack för tipset!  

Svar på tråden Åsikter om denna klänning som gäst på bröllop??