• Rebecc­aT
    Äldre 19 Apr 11:28
    124503 visningar
    50 svar
    50
    124503

    Tull när man beställer på lightinthebox?

    Hej! Jag undra om det är någon här som handlat något på www.lightinthebox.com? I så föll, har ni fått betala tull? Hittar ingeting om det på hemsidan och vågar inte beställa förrän jag vet. /Rebecca

  • Svar på tråden Tull när man beställer på lightinthebox?
  • Äldre 20 Apr 17:26
    #21

    Jag köpte placeringskort därifrån, betalade inte någon tull...

  • stormh­elen
    Äldre 21 Apr 00:38
    #22

    Lite konstigt att vissa tycks ha betalt tull och andra inte.


    Är det så att man inte gör det om det är under en viss summa eller är de bara inkonsekventa?

  • SofiaM­agdale­na
    Äldre 21 Apr 10:41
    #23

    Hittade denna artikel på aftonbladet hemsida :)

  • schmoc­k
    Äldre 21 Apr 10:59
    #24

    Jag är värdelös på matte. Jag förstår verkligen ingenting av moms och tull och procent. Jag vill också beställa ifrån lightinthebox.
    Jag hittade en klänning för 249 dollar och en slöja för 7 dollar. Vad blir det för tull då?

  • Äldre 13 Jan 20:30
    #25

    Jag beställde inbjudningskort därifrån kostade 249 för 50,st sen tillkom frakt på över tvåhundra. Och nu när dom lom med DHL så fick jag betala tullavgift på 100 kr. blev väldigt dyra inbjudningskort

  • Äldre 14 Jan 19:46
    #26

    Jag beställde massor av saker därifrån. Klänningar till döttrarna, brudskor, väska, blomkorg, ringkudde mm. mm och frakten blev totalt 349 kr och då levererades det efter en vecka.

  • Äldre 14 Jan 19:52
    #27

    har beställt 3 ggr däifrån, fått betala tull varje ggn!

  • Äldre 14 Jan 20:49
    #28

    Min kusin beställer saker från aliexpress och dör tar dom tull om man beställer för över 1000 kr är det så här med?

  • Äldre 14 Jan 23:27
    #29

    Jag beställde för under 1000 kr fick tullavgift

  • Äldre 14 Jan 23:48
    #30

    Varing! Har beställt två ggr av dem med kort mellanrum så tullfakturan på första hann inte komma. Blev dyr tull och avgifter på båda två. Det blev en dyr erfarenhet för krafset som kom. Båda var beställning under 1200:- också så man måste ha tur för att slippa tullavg mm.
     

Svar på tråden Tull när man beställer på lightinthebox?