• Äldre 18 Apr 20:35
    2047 visningar
    4 svar
    4
    2047

    Hjälp med glas!

    Hej på er
    jag har en sak jag börjat fundera ihjäl mig på en liten men ändå irriterande sak.
    vi tänkte ha någon sorts likör (avec) till kaffet och tårtan.
    Men vad ska man ha för glas??
    och vart hittar man de billigt??
    som sagt en liten men irriterande sak... Obestämd

  • Svar på tråden Hjälp med glas!
  • Äldre 18 Apr 21:04
    #1

    Det finns säkert vissa glas man bör använda. Jag har ingen större koll, för jag dricker inte sånt där.
    Ska man däremot bjuda många människor och vill hålla nere kostnaderna, så kanske man kan lätta lite på hur det ska vara och brukar vara.

    Ni kanske kan låna ihop glas av vänner och släkt? Eller hitta på loppisar och second hand?

    Ikea om inte annat.
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60015131/ och www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90091996/ Snapsglas visserligen, men går nog dricka annat ur dom också. Det är väl mer om ni tycker dom blir för små.

    Kan man tänka sig vanliga glas, så har dom ju många varianter för en billig peng.
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60081734/
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30095412/
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80092109/
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80094014/
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10015124/
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90131704/

    Annars är väl konjakskupor det vanligaste till avec, om jag inte har helt fel.
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/46315600/

    Ibland har dom på tex Ica Maxi occh liknande butiker 6-pack med konjakskupor för bra peng.

    Såg att Ica har dom här www.icamaxihemochfritid.se/allglas-sonja-4pack-ica-cook--eat-p-17335-c-1148.aspx som var ganska fina och nog funkar alldeles utmärkt också :)


  • Äldre 18 Apr 21:11
    #2

    Ikea har dessa som egentligen är värmeljushållare men som vi funderar på att ha som avecglas, 9 kr för 4 stycken, oslagbart? http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/36418000/

  • Äldre 18 Apr 22:06
    #3

    Om ni inte har en superlyxig middag så funkar det utmärkt med plast-snapsglas till avecén.

    Man tar ju ändå aldrig (eller i alla fall väldigt sällan) ett glas till av det så dom behöver inte vara diskbara.
     

  • Äldre 15 May 17:09
    #4

    Tusen tack för hjälpen kära ni

Svar på tråden Hjälp med glas!