• cwl
    Äldre 18 Apr 07:35
    5253 visningar
    9 svar
    9
    5253

    Hur firar vi efter borgerlig vigsel?

    Efter många och långa diskussioner om bröllopets utformning har vi bestämt oss för en borgerlig vigsel i rådhuset. Bara den närmsta familjen kommer att vara med. Några timmar efter vigseln åker vi iväg på en bröllopsweekend och barnen stannar hemma med mor och farföräldrar. Nu till min fråga; Vad gör vi direkt efter vigseln? Det skulle vara roligt att göra något mer än bara säga hej/hej då till familjen. Vigseln tar ju bara några minuter men vi har inte mer än ca 30 min innan vi behöver åka. Familjen s Kan ju stanna längre. Alla tips är välkomna!

  • Svar på tråden Hur firar vi efter borgerlig vigsel?
  • Äldre 18 Apr 09:23
    #1

    Bara 30 min, oj.. picnick? =)

  • Äldre 18 Apr 10:27
    #2

    Går det inte att tidigarelägga vigseln så att ni hinner ta en lunch/middag tillsammans med familjen?
    30 minuter känns kanske inte som att ni hinner så mycket Obestämd

  • Äldre 18 Apr 13:29
    #3

    Med bara 30 min tillgodo så skulle jag ta en champagneskål med canapéer eller jordgubbar etc till på en närliggande restaurang och sedan kan familjen stanna kvar där för en lunch. Jag skulle kontakta restaurangen innan så de står beredda med serveringen av champagnen när ni kommer.

  • Äldre 18 Apr 15:48
    #4

    oj 30 min...

    Tror det tog mer än så för gästerna att gratulera oss efteråt. Men det beror ju på hur många som är bjudna också Glad 

  • cwl
    Äldre 18 Apr 16:12
    #5

    Jag vet att det är väldigt kort om tid Vi fick ett infall, bokade resa och sedan vigsel, det gick inte att få den tidigare. Vi blir totalt tolv som är med på vigseln och har inga stora planer, det var det mtb ville slippa men jag ville iaf ha något litet. Skål och snittar låter inte dumt alls...

  • jolieg­irl
    Äldre 18 Apr 18:27
    #6

    Så här gör vi. 14. 00 träffas jag å mannen våra två vittnen(ett par) för ett glas champange . Taxi till vigsel kl 15,30 direkt efter vigsel äter vi middag på en restaurang sm vi bokat bord på. Sen efter det drar jag och mannen oss tillbaka till hotellet för spa å egen tid. Dagen efter så kommer den närmast familjen på fika hemma med bröllopstårta :) Ni kanske kan fira med familjen när ni kommer hem igen eller helgen efter ?

  • cwl
    Äldre 18 Apr 18:38
    #7

    Joliegirl; det var ett bra förslag. Skall lägga det på minnet.

  • Äldre 18 Apr 21:42
    #8

    Med tanke på att ni inte kan tidigarelägga vigseln och jag vet att det kan bli sura miner om man dricker alkohol offentligt så skulle jag kanske satsat på en tårta, några pappersfat och plastskedar så får ni lite av det där "skära tårtan-tillsammans momentet" och det tar inte så lång tid heller Glad

    Och man kan prata och äta tårta samtidigt Flört

  • Äldre 12 May 00:23
    #9

    Jag hade också satsat på en tårta. Cider och papptallrikar o plastglas. :)

Svar på tråden Hur firar vi efter borgerlig vigsel?