• Sparriskarro

    Tärnklänningar! Vart hittar man?!

    Börjar nu bli smått desperat!
    Vi letar efter klänningar till mina två tärnor.
    kruxet är att de ska vara lila men jag är väldigt flexibel på nyans. och den får gärna inte kosta mer än 500kr/st.
    Båda tärnorna är smala men olika långa en är 170 cm och den andra 160cm den korta är också extremt smal så hon känns väldigtl iten.

    Förra helgen var vi inne i stockholm på massa affärer men hittade bara en klänning och den hade krävt en hel del sy jobb för att passa den korta tärnan.
    Här även kollat Bonprix, Nelly, Zalando, bubbleroom

    Har någon tips på vart jag kan hitta klänningar tar jag tacksamt emot alla tips och ideer.
    Tack för hjälpen!

  • Svar på tråden Tärnklänningar! Vart hittar man?!
  • Chicita

    Någon av kinasidorna? 
    Jag har inte handlat från dom själv, men kolla trådarna som handlar om typ jenjenhouse osv.
    En tråd där mycket sånt är samlat är "kinaklänningar och gaffel emellan" och så daniiels tråd som jag inte riktigt kan namnet på, men typ "fråga mig vad du vill om kinakläningar och underkjolar" 

  • daniiel

    Måste dom ha exakt likadana klänningar då? Jag tänker om du hittar två olika lila klänningar, varav den ena kan passa den längre tärnan och den andra den kortare. Då kanske det blir lite enklare. Lila är ju tyvärr inte den enklaste färgen.

    "Kinaklänning", är det något du kan tänka dig?


  • sansun

    Lightinthebox har jätte mycket klänningar i lila och alla andra färger med
     

  • Saris

    Oj..känns som om det var jag som hade skrivit tråden :)


    Jag letar oxå efter lila tärnklänningar till mina tärnor 178 cm och 160 cm långa.... var oxå och kollade en massa i stockholm förra helgen men hitta inget..


    Men min ena tärna har nu blivit gravid med tvillingar oxå så hon kommer blir ganska stor... mycket svårt att hitta!


    men vi är lite sugna på denna, den enda som skulle funka för båda...


    http://www.etsy.com/listing/110837059/bridesmaid-dress-infinity-dress-full?ref=br_feed_10


    väldigt fint att man kan göra lite som man vill upptill! och kort leveranstid oxå!


     

  • kitkät

    Jag kan tipsa om edressit.com, där ska jag köpa klänningar till mina tärnor. Dom flesta klänningar där kostar dock över 500 kr, men det finns även för mindre!

  • Sparriskarro

    Ni är helt fantastiska!!! Hjärta

    Nu har jag massor att titta på har inte hunnit kolla alla länkar ännu men tackar redan i förväg!

    Jag älskar verkligen BTs forum, här kan man få svar på allt Skrattande

  • jimmyojennifer

    Jag har köpt tärnklänningarna från jenjenhouse. Jag är super nöjd! Dom är otroligt välsydda, jätte fina, bekväma och precis vad jag tänkte mig.
    Båda två gick på lite drygt 1000 lappen.

  • jimmyojennifer

    Kan ju säga att min ena tärna är 156 lång (kort =P) och otroligt smal och vältränad. Min andra tärna är 169 lång och har en "normal" kroppsbyggnad.

  • linda 86

    Jag köpte två tärnklänningar från jenjenhouse super nöjd mått beställde och så finns dom i nästan alla färger!

  • jimmyojennifer

    Åh, den var superfin! Jag köpte dessa http://www.jenjenhouse.com/Empire-Strapless-Tea-Length-Chiffon-Charmeuse-Bridesmaid-Dress-With-Ruffle-Sash-007000839-g839 i grönt! Satt som en smäck på mina tärnor, dom blev jättefina!


    xMariax skrev 2013-04-16 10:31:08 följande:
    Åhh vad bra! Och de har ju så många fina! Jag hade tänkt beställa 2 av denna:
    www.jenjenhouse.com/A-Line-Princess-Sweethear...
    i färgen Sage..
Svar på tråden Tärnklänningar! Vart hittar man?!