• MrsDRB­M
    Äldre 14 Apr 09:42
    1939 visningar
    6 svar
    6
    1939

    Behöver hjälp med att hitta slöja!

    Hej alla smarta bröllopsplanerare!


    Jag skulle vilja beställa en slöja på nätet, då priserna ofta ligger 5-10 gånger under åpriset IRL, men har svårt att hitta vad jag vill ha.


    Jag letar efter en "enkel slöja" utan några som helst utsmyckningar. Cut edge kant, utan några utsmyckningar. Längden ska vara någonstans mellan armbåge och lite nedanför midjan.


    Denna är i stort sett perfekt, men alldeles för lång!! http://www.jenjenhouse.com/se/Brudsloejor-006004087-g4087


    Alla jag hittar som är kortare är antingen fyra, fem lager tyll och alldeles för puffiga, eller me pärlor eller andra utsmyckningar.


    Behöver er hälp! Vart kan jag köpa en sådan slöja som jag vill ha? Priset ska helst ligga mellan 0-300 kr.


     


     

  • Svar på tråden Behöver hjälp med att hitta slöja!
  • Äldre 14 Apr 10:07
    #1

    Kolla Ebay, där lär du hitta vad du söker :) Här nedan är två förslag, i två olika färger, som jag tror kan vara ungefär vad du söker. Dom två övre är lite längre, fingertip, och den nedre lite kortare, elbow. Den kortare fanns bara i vitt från den säljaren, men vill man ha den i ivory finns säkert liknande hos någon annan säljare.

    Ivory - www.ebay.com/itm/1T-Ivory-Wedding-Bridal-Fingertip-Cut-Edge-Veil-/190519847133&hash=item2c5bde28dd
    Vit - www.ebay.com/itm/1T-White-Fingertip-36-Cut-Edge-Bridal-Wedding-Veil-/190584848496&hash=item2c5fbe0070
    Vit - www.ebay.com/itm/1T-White-Elbow-30-Cut-Edge-Bridal-Wedding-Veil-/190584846425&hash=item2c5fbdf859


  • afture­lding
    Äldre 14 Apr 10:16
    #2

    Hittar du en som är lite för lång så är det ganska enkelt att göra dem kortare, känner du någon som syr så ska det inte vara några problem, men jag förstår om du själv är rädd för att förstöra den. Tänker om du hittar en begagnad någonstans så behöver du inte vara låst vid längden på samma sätt.

  • Miryam
    Äldre 14 Apr 16:07
    #4

    Jag köpte "slöjtyg" i silke i en tygaffär (visserligen utomlands där det finns brudbutiker med bara tyg, spets och slöjmaterial), för ca. 100:- fick jag 3x1.5 m silkeslöja som vi sedan klippte till precis som jag ville ha den.
    Kolla online, etsy, ebay o.s.v. efter "veil material", man behöver inte vara rädd för att klippa, har man en bra sax är det svårt att misslyckas. Det hela tog max 10 minuter för oss, där jag stod framför spegeln och beslutade hur jag ville ha det. Lycka till! 

  • Äldre 14 Apr 16:25
    #5

    Jag beställde min klänning från kina och beställde samtidigt en slöja, skickade en bild på vad jag ville ha och löngd på den. Hade också cut egde, 2 lager och lite puffig. Den var inte alls dyr, 150kr kanske

  • Leona7­5
    Äldre 18 Apr 23:22
    #6

    Den här finns hos Diadema.se, enkel och elegant.



    www.diadema.se/sloeja-p-258.html
Svar på tråden Behöver hjälp med att hitta slöja!