• Anonym (Juni)
    Äldre 11 Apr 09:57
    5457 visningar
    11 svar
    11
    5457

    Vad ska brudnäbb/näbb ha för färger???

    Jag trodde de kunde ha nåt från vårt färgtema bara, men så läser jag nu (2månader innan bröllopet) att brudnäbben har oftast vit klänning, jag har köpt annan färg.


    Och att näbben ska likna brudgummen, de gör de inte heller!!


    M2b sa ha svart kostym och näbben grå väst och slips...


     


    Vad ska jag göra??!


    Som jag vill ändå eller..?


    Alla färger går enligt tema men får panik när jag läser annat...


     


    Vad hade ni gjort????! =)

  • Svar på tråden Vad ska brudnäbb/näbb ha för färger???
  • Äldre 11 Apr 10:01
    #1

    Först: andas! Glad

    Jag hade kört på med de kläder jag tänkt från början. Klart du ska göra som du vill! Jag hade aldrig reagerat på en näbb med en klänning som inte är vit eller som inte liknar brudgummen.


  • Alylly­ra
    Äldre 11 Apr 10:05
    #2

    Ta tag i handuken och ta't lugnt!

    Kör på som du har tänkt, det kommer att bli jättefint! "Regler" är till för att brytas Solig 
    Lycka till! 

  • Äldre 11 Apr 10:14
    #3

    Tur att vi har så kloka tjejer här inne.
    Du har fått jättebra svar frånPimPim83 och Allyra. Solig 

    Det spelar ingen roll vilken färg någon har på kläderna egentligen.
    Du kan ha en färgad klänning från HM och dina tärnor och näbbar kan ha fluffiga gräddbakelser av brudklänningsmodell och du kommer ändå att bli gift och det skulle ändå bli jättebra liksom Solig 

    Du behöver 3 saker för att bli gift
    1. Någon att gifta dig med
    2: Godkänd hindersprövning
    3: Vigselförrättare med aktuell vigselrätt

    Sen är allt annat lull-lull Glad 
    Ett färgtema är till för att hjälpa en att fokusera och att helt enkelt kuna hoppa över att kolla på inspirationsbilder i alla andra färger för att annars blir det för mycket att ta in och man blir för överväldigad.
    Jag tror faktiskt inte att era gäster kommer att vända sig bort i förfasning eller gå ut ur kyrkan för att näbben har en klänning i samma färg som ert tema utan dom kommer att säga "åh vad söööt" och torka bort en tår.
    Vår ena näbb hade vinröda kläder på sig.
    Han var en liten medeltida prins och han stal hela "showen" i kyrkan Skrattande 



     
  • Anonym (Juni)
    Äldre 11 Apr 10:17
    #4

    Tack alla! =)


    Chicita, har faktist köpt brudnäbbens klänning på Hm! Haha =) Jättefin e den! Hur visste du ;)

  • Äldre 11 Apr 10:21
    #5
    Anonym (Juni) skrev 2013-04-11 10:17:16 följande:

    Tack alla! =)


    Chicita, har faktist köpt brudnäbbens klänning på Hm! Haha =) Jättefin e den! Hur visste du ;)


    Synsk? Flört
    hihi... Nej men det är väl en sån där sak man liksom bara slänger med när man menar "massproducerade kläder". HM är ju kortare än Lindex, Cubus och andra såna kedjenamn helt enkelt Flört
  • Äldre 11 Apr 10:28
    #6

    Som alla andra skriver, självklart kan brudnäbben ha vilken färg som helst på klänningen! Tanken var att vår dotter skulle ha en rosa klänning, men så hittade jag en vit klänning på Lindex med rosa band i midjan och rosa broderade blommor på, så det blev den. Och att näbben ska likna brudgummen.. jag tror inte någon kommer reagera ens på om han inte gör det. Huvudsaken är väl att dom båda känner sig fina :)

    Vad har du köpt för klänning till brudnäbben? :)


  • Anonym (Juni)
    Äldre 11 Apr 22:14
    #7
    daniiel skrev 2013-04-11 10:28:00 följande:
    Som alla andra skriver, självklart kan brudnäbben ha vilken färg som helst på klänningen! Tanken var att vår dotter skulle ha en rosa klänning, men så hittade jag en vit klänning på Lindex med rosa band i midjan och rosa broderade blommor på, så det blev den. Och att näbben ska likna brudgummen.. jag tror inte någon kommer reagera ens på om han inte gör det. Huvudsaken är väl att dom båda känner sig fina :)

    Vad har du köpt för klänning till brudnäbben? :)
    En ljusrosa med sidenband runt o rosett i ryggen med broderier typ på bröstet o en bolero till. Jättenöjd, från Hm =)
  • Äldre 11 Apr 22:15
    #8
    Anonym (Juni) skrev 2013-04-11 22:14:34 följande:
    En ljusrosa med sidenband runt o rosett i ryggen med broderier typ på bröstet o en bolero till. Jättenöjd, från Hm =)
    Det låter ju jättefint! Kommer bli toppen tror jag :)
  • Äldre 11 Apr 22:21
    #9

    Tja, min son har ju gått från att vilja vara pepparkaksgubbe till star wars till just för tillfället smoking. Hans kusin kommer att se ut som en lila discoprinsessa med tiara och trollspö. Andra kusinen kommer garanterat ha lindrigt rena kläder i vartfall en kvart och egentligen, spelar det någon som helst roll så länge de är glada och nöjda?Det finns inga måsten och det är barn vi pratar om, låt de ha vad de själva tycker är fint.      

  • Anonym (Juni)
    Äldre 12 Apr 08:24
    #10
    Allis skrev 2013-04-11 22:21:55 följande:
    Tja, min son har ju gått från att vilja vara pepparkaksgubbe till star wars till just för tillfället smoking. Hans kusin kommer att se ut som en lila discoprinsessa med tiara och trollspö. Andra kusinen kommer garanterat ha lindrigt rena kläder i vartfall en kvart och egentligen, spelar det någon som helst roll så länge de är glada och nöjda?Det finns inga måsten och det är barn vi pratar om, låt de ha vad de själva tycker är fint.
    Kommer bli bra det här :)
  • Dosbec­k
    Äldre 15 Apr 12:49
    #11

    sonen och hans kusin 2och 3 år ska ha sjömanskostym :)

Svar på tråden Vad ska brudnäbb/näbb ha för färger???