Inlägg från: WinterWonderland |Visa alla inlägg
  • WinterWonderland

    Ni som gjort egna inbjudningskort, hur mycket gick det på?

    Hejsan!

    Jag har börjat kolla på möjligheten att pyssla ihop egna inbjudningskort. Lite för att det är roligt och lite för att jag trodde att det skulle bli billigare.
    Men när jag kollar runt på olika scrapbooking sidor så kostar ett kort ca 8 kr och ett kuvert runt 5kr och då har jaginte ens tänkt på dekorationer.

    Är jag på fel sidor?  Kollar jag på fel saker? Eller är det helt enkelt snordyrt att göra egna kort?

  • Svar på tråden Ni som gjort egna inbjudningskort, hur mycket gick det på?
  • WinterWonderland
    daniiel skrev 2013-04-09 22:37:25 följande:
    Vi gjorde inte egna kort, trots att jag vanligtvis tycker om att pyssla sådant, men det blev helt enkelt betydligt dyrare än att beställa färdiga kort. Då vi hittade ett kort på www.vistaprint.se som vi båda tyckte mkt om och som sagt inte var så dyrt, så valde vi det alternativet istället :) Enklare, mindre jobb och billigare att beställa alltså.

    Väljer man att tex köpa papper i två olika färger och sedan skriva inbjudningarna i Word, skriva ut på ena papperet, klippa ut och klistra på det andra och sedan skicka i vanliga vita kuvert.. ja, då kanske det blir billigare att göra egna.
    Tack för ditt svar! 
    Misstänkte nästan att det var så.. 
  • WinterWonderland

    Tack för alla bra förslag!! pyhobby var ju en guldgruva. Lutar nog åt att göra dem själv ändå!

Svar på tråden Ni som gjort egna inbjudningskort, hur mycket gick det på?