• Akjson
    Äldre 9 Apr 09:18
    3185 visningar
    3 svar
    3
    3185

    Vigselprogram

    Är det viktigt att ha det? Jag har tyckt att det varit trevligt när jag varit på bröllop men samtidigt har jag aldrig lagt märke till om det lagts ner eget jobb på det ( dvs att det tex ska matcha färgval, bröllopsprogram etc ). Gör man alltid vigselprogram själv eller gör kyrkan ett om man inte ska ha något speciellt i, bara ordning och psalmer?

  • Svar på tråden Vigselprogram
  • Äldre 9 Apr 09:38
    #1

    Vi har valt att ha vigselprogram. Jag tycker sånt är kul att titta på /läsa när man själv är på bröllop. Så man hänger med vart man är och så. Det måste ju inte vara jättepåkostat och jobbat med, då de flesta säkert slänger sin efteråt (till skillnad från inbjudningskortet som nog många sparar).

    Vi kommer att göra vårt ganska enkelt. Ett a4- papper i vitt pärlemor som är vikt på mitten.
    Det kommer att stå vilka psalmer vi ska ha, och de även utskrivna, vilka solosånger och annat som händer
    under vigseln.

    Jag tror inte att kyrkan står för vigselprogram om man inte gör något själv, men är inte helt säker.

  • Akjson
    Äldre 9 Apr 09:56
    #2
    MariaochDaniel skrev 2013-04-09 09:38:23 följande:
    Vi har valt att ha vigselprogram. Jag tycker sånt är kul att titta på /läsa när man själv är på bröllop. Så man hänger med vart man är och så. Det måste ju inte vara jättepåkostat och jobbat med, då de flesta säkert slänger sin efteråt (till skillnad från inbjudningskortet som nog många sparar).

    Vi kommer att göra vårt ganska enkelt. Ett a4- papper i vitt pärlemor som är vikt på mitten.
    Det kommer att stå vilka psalmer vi ska ha, och de även utskrivna, vilka solosånger och annat som händer
    under vigseln.

    Jag tror inte att kyrkan står för vigselprogram om man inte gör något själv, men är inte helt säker.
    Ja vi borde ju lätt kunna få till det genom att skriva ut det på ett lite finare papper. Använder du någon mall?
  • Äldre 9 Apr 10:08
    #3

    Man gör vigselprogram själv. Jag har aldrig hört talas om att kyrkan gör något sådant. Det finns ju psalmböcker, så gästerna kan sjunga med i psalmerna, även om man inte har vigselprogram där man väljer att ha med psalmtexterna.

    Vigselprogram är absolut inte nödvändigt, men en kul grej om man känner att man har råd, tid och ork :)

    Vi valde att göra våra väldigt enkla, två dubbelvikta A4 bara. Ett rosa som omslag och ett vitt i mitten med all text på. Inget avancerat och det kostade inte mkt alls heller, ca 100kr för 60 häften.

    Jag har ingen bra bild på dom, men rosa omslag som sagt. Ingen text förutom på framsidan. All övrig text var på det vita papperet inuti.



    Insidan, första sidan, mittenuppslaget och sista sidan.




Svar på tråden Vigselprogram