Vi gifte oss i Uppenbarelsekyrkan och hade festen på Nybohov!
Har varit på både 50-årskalas och flera disputationsfester där också.
Vi var väldigt nöjda med Nybohovs restaurang. Hon som driver det (det är två syskon, men systern är bäst att ha och göra med) var väldigt strukturerad och proffsig, och maten var verkligen prisvärd. Jag var orolig att det var lite för billigt, att maten inte skulle vara bra, men det fanns ingen anledning till oro alls.
Nackdelen är väl att närområdet inte är direkt pittoreskt, och att lokalen kan kännas lite lätt tråkig, den stora väggmålningen till trots. Det är fräscht och välskött och så, men dansgolvshörnan är lite dyster och taket är inte alls piffigt med en massa rör och grejer. Bardisken är däremot fin! Och så utsikten förstås - man ser över Reimesholme bort till Kungsholmen och DN-skrapan, jättefint.
Det kan bli lite trångt med 100 personer, tror jag. Vi var en bit över 60 och tyckte det kändes ganska lagom, men då dukade vi inte ända ut i dansgolvsdelen. 100 är ju maxantal, så det GÅR att vara så många, men det är nästan så ni skulle hoppas på att några tackar nej tror jag.
Absolut värt att åka och titta!
Uppenbarelsekyrkan är fantastisk. Har ni varit där? Jag var väldigt skeptisk till "hemmavigsel", jag var inne på Landsort och allt möjligt, men maken ville gärna att vi skulle gifta oss i hemförsamlingen. Jag muttrade att här finns det ju bara såna trista förortskyrkor, men gick till slut med att gå och titta på Uppenbarelsekyrkan. Den ser ju verkligen rätt skum ut från insidan, och den del man först kommer in i är lite modern och tråkig, men när man kommer in i själva kyrkorummet - wow! Koret med den enorma glasväggen är verkligen helt otroligt. Jag var rädd att det skulle vara för stort, men det blev bara fint och pampigt.