Gästbok
Är det någon som skrivit någon dikt ibörjan (på första sidan)av gästboken till gästerna eller till er själva?! Och isåfall vad?! Tacksam för tips!
Är det någon som skrivit någon dikt ibörjan (på första sidan)av gästboken till gästerna eller till er själva?! Och isåfall vad?! Tacksam för tips!
Puffelipuff!!!
Kanske inte vad du söker men jag har sett en gästbok där det står " Love can last a lifetime...and a lifetime begins today". Det tycker jag är vackert
Vi skrev ingen dikt, men vi skrev en hälsning till gästerna:
"Hej!
Det är väldigt roligt att ni är här idag,
Men lämna gärna en hälsning så att vi kommer ihåg er imorgon"
Ingenting utöver våra namn och datum...tror jag. Till barnen kunde man göra lite roliga frågor som de får skriva svar på om de vill, mest för att det är ett roligt minne. Tänkte köra det i lösbladssystem så att man senare kan plocka ihop gästboken med foton från bröllopet.
Tusen tack för era tips!
Vi skrev bara namn och datum.
Men om du vill ha en dikt så kan vi väl hjälpa dig att antingen leta på en eller skriva ihop en
Det finns många talanger här inne (själv är jag bäst på "grötrim" och inte på vackra dikter så jag överlämnar det med varm hand till någon annan )
Latinska citat kan ju vara fina om man vill ha något sånt.
Klassiker:
Amor vincit omnia (kärleken övervinner allt)
Nil volentibus arduum (in i döden trogen)
Annars kan ett utdrag ur en låttext som ni liksom har "som er sång" vara en fin sak...
Chicita: Tack för dina tips! Det var en bra ide om att skriva låttext:)! Jag tror att vi kommer ha en liten dikt som välkomnar gästerna till att skriva i gästboken:)!