• Anonym (Längta, längta)

    Att vilja bli gravid!

    Vi har pratat i 1½ år om att vi vill ha barn. Men sagt att vi skulle vänta till i alla fall strax innan bröllopet. Vi gifter oss i juli och vi tänkte börja bebisverkstaden i maj!
    Jag sitter med en "womenlog app" och studerar dagarna! Första veckan i maj har jag mens och efter det tänkte vi börja med det roliga.
    Jag har väntat så länge men nu känns 1 månad så hejdlöst långt bort! Jag vet att jag inte kommer bli gravid på första försöket (kan ju alltid hoppas dock) men bara det där att vänta på att få börja försöka! Jag längtar så mycket.


    Jag ville bara skriva av mig lite, det här är inte riktigt något jag vill prata med mina vänner om. Är det någon mer än jag som längtar efter att påbörja bebisverkstad?

  • Svar på tråden Att vilja bli gravid!
  • Anonym (vill också)

    Du det där hade kunnat vara jag som skrev det. hade planerat att starta i april egentligen men eftersom vi gifter oss i juli så kändes det som att går det på en gång så går det för långt så nu startar vi i maj istället. vi har planerat bebis i över ett år och jag längtar så galet mycket. Men precis som du säger så känns det som att en månad är en hel jävla evighet.
    jag har en nedräkningsapp som säger att det är 37 dagar kvar nu och det är ju egentligen ingen tid alla men varför känns det så långt?

    Jag har periodtracker appen och har loggat min mens i 2 år nu och den säger att jag har ägglossning 18 maj så efter mensen i maj så kör vi.

    Men en fråga då. Är inte du rädd att bli illamående och att dagen blir förstörd? folk som har skrämt upp mig känner jag.

  • Anonym (Längta, längta)

    Jag är inte ett dugg orolig för det. Jag tänker att det nog löser sig oavsett! Har jag klarat av att jobba 12 timmarspass, pruttbakis och på två timmars sömn (dock var jag 20 då :P ) men men klarar jag det, klarar jag nog en av det lyckligaste dagarna i mitt liv med lite illamående.


    Jag vet att vår bröllopsdag kommer bli underbar även om det står som spön i backen och jag är gravid illamående! =)
    Jag längtar så mycket efter både ett barn och vårt bröllop att jag inte kan bärga mig längre! Nu vill jag inte vänta mer nu vill jag bli fru och mamma =)

  • Anonym (vill också)

    haha ja så kan man ju också se det. hoppas det går snabbt bara.

    hur stort bröllop kommer ni ha och kommer ni åka någon stans efteråt?

  • Anonym (Längta, längta)

    Vi kommer va ca 65 pers på bröllopet. Vi tänkte åka iväg i höst. Ni då?

  • Anonym (vill också)

    låter härligt. vart hade ni tänkt att åka då?

    Vi kommer ha ca 150-160 gäster beroende på hur många som tackar ja.
    Sitter här och försöker planera bröllopsresan nu vilket inte är lätt. Vi åker dagen efter bröllopet och kommer vara borta i två veckor. vi åker till japan.

  • Anonym (en till som vill)

    Jag längtar otroligt mycket efter att få barn. Vi har kommit överens om att vänta tills efter bröllopet som blir i slutet av juli innan vi börjar försöka. Vi diskuterade detta för några månader sedan och vi var båda helt överens om tidpunkten men nu känns det som det är 100 år till dess. Hur ska jag klara av att vänta? Min sambo är väldigt väldigt norrländsk i sina uttryck och vill inte prata om känslor och stora saker mer än absolut nödvändigt så jag kan inte tjata på honom om tankarna heller.

  • Anonym (vill också)
    Anonym (en till som vill) skrev 2013-04-05 19:48:24 följande:
    Jag längtar otroligt mycket efter att få barn. Vi har kommit överens om att vänta tills efter bröllopet som blir i slutet av juli innan vi börjar försöka. Vi diskuterade detta för några månader sedan och vi var båda helt överens om tidpunkten men nu känns det som det är 100 år till dess. Hur ska jag klara av att vänta? Min sambo är väldigt väldigt norrländsk i sina uttryck och vill inte prata om känslor och stora saker mer än absolut nödvändigt så jag kan inte tjata på honom om tankarna heller.
    ja men det låter ju som en bra plan. jag hade väl också egentligen velat vänta tills efter bröllopet men det känns som en hel evighet dit så vi tjuvstartar faktiskt. Det känns bra det också.
    Nej men jag tror nog killar är så där rent generellt. Inte bara norrlänningar. ;) Min gillar inte heller att prata känslor så det är nog något med generna tror jag. haha.

    hur länge har vi varit tillsammans och så då? och hur stort bröllop har ni?
  • Anonym

    Ja det är jobbigt min älskling sa igår àtt han vill tjuvstarta men jag känner att kroppen ska vills lite efter att pillrena gott ur kroppen, men ack så babysjuk och sonen är 4år hade inte vart dumt med ett syskon. Vi tänkte börja på bröllopsnatten och jag tror vi ska lycka hålla oss tills dess vi gifter oss i juli :)

  • Anonym (vill också)
    Anonym skrev 2013-04-06 07:41:35 följande:
    Ja det är jobbigt min älskling sa igår àtt han vill tjuvstarta men jag känner att kroppen ska vills lite efter att pillrena gott ur kroppen, men ack så babysjuk och sonen är 4år hade inte vart dumt med ett syskon. Vi tänkte börja på bröllopsnatten och jag tror vi ska lycka hålla oss tills dess vi gifter oss i juli :)
    låter bra att du är så beslutsam. :D jag skulle också vilja vara så bestämd. men usch det går verkligen inte. :( Hoppas det går snabbt i alla fall.
  • daniiel
    Anonym (en till som vill) skrev 2013-04-05 19:48:24 följande:
    Min sambo är väldigt väldigt norrländsk i sina uttryck och vill inte prata om känslor och stora saker mer än absolut nödvändigt
    Anonym (vill också) skrev 2013-04-05 20:26:16 följande:
    Nej men jag tror nog killar är så där rent generellt. Inte bara norrlänningar. ;) Min gillar inte heller att prata känslor så det är nog något med generna tror jag. haha.
    Både jag och maken (som är en kille), samt majoriteten alla vi känner (vilket är mest killar faktiskt), är norrländska och ingen har problem med att prata om känslor och stora saker ;)

    Nu kanske jag inte riktigt hör hemma här, då jag både är gift och har ett barn (en dotter som fyller 7år i år), men jag kan säga att jag längtar enormt efter att kicka igång bebisverkstaden igen :)

    Och angående det där med att eventuellt må illa och/eller vara väldigt trött vid bröllopet om man är gravid då, kan vara otroligt jobbigt. När jag väntade dottern orkade jag knappt stiga upp ur sängen en period, jag kunde inte jobba alls, trots att jag bara hade 2-timmars pass två gånger i veckan. Jag kunde inte känna lukten av mat, parfym, mjukmedel osv.

    MEN

    Jag har vänner (flera) som mått oförskämt bra under hela sina graviditeter, så chansen finns faktiskt att man slipper allt det där också :)
Svar på tråden Att vilja bli gravid!