• Offis

    Tips på fin duett att sjunga i kyrkan (tjej o kille)?

    Hej!

    Jag och min bror ska sjunga på vår andre brors bröllop nu i maj, men vi kan inte hitta någon passande sång.

    Det finns många vackra låtar att sjunga solo, men vi ska sjunga tillsammans och tycker då att det är finast att sjunga två stämmor istället för att sjunga unisont.

    Jag undrar därför om ni har några tips på en fin bröllopslåt med en mans- och en kvinnostämma?

    Tack på förhand!! :) 

  • Svar på tråden Tips på fin duett att sjunga i kyrkan (tjej o kille)?
  • snowstars

    Bröllopslåt och bröllopslåt men "En helt ny värld" från Disneys Aladdin är ju två stämmor - en kvinna och en man. Jag tycker själv att den är jättevacker och absolut passar på bröllop. Sen kanske den inte passar just det här brudparet ;) Det finns väl en duett i Skönheten och Odjuret också?


     


    Annars kommer jag bara på låtar som kanske inte passar på bröllop. Something Stupid, Over the Rainbow, I Know Him So Well..

  • Norrskensflamman

    Har för mig att Shania Twains "From this moment on" finns en snutt med en kille som sjunger en stämma. Jag har även hört den på Svenska, "Den här stunden" med två stämmor, både med två tjejer och en kille och en tjej. Kan funka om killen inte är alltför låg bas.

  • Rosenknopp

    Tycker att duetten med Agnes och Björn Skifs är såååå fin:)Den heter when you tell the world youre mine och sjöngs på kronprinsessans och prins daniels bröllop!

  • Mariaa

    Det här är en av de mest perfekta låtarna som finns och jag önskar så att vi kommer ha den:





    Det kanske vi kommer ha också men det är så långt kvar att det är inget jag tänker fundera på nu. Drömmer
    Men det är mitt tips iaf.  =)

  • Miss M

    Jag gillar "Jag har gått inunder stjärnor" med Frida Öhrn & Bo Sundström. Texten är en dikt av Pär Lagerkvist.


    ">

     

  • daniiel

    Brian McFadden, Mariah Carey - Whenever you call
    Bryan Adams, Barbra Streisand - I finally found someone
    Barbra Streisand, Johnny Mathis - I have a love/one hand, one heart
    Lionel Richi, Diana Ross - Endless love
    Jason Mraz, Colbie Caillat - Lucky
    Jennifer Warnes, Joe Crocker - Up where we belong
    Lotta Engberg, Jarl Karlsson - Kvinna & man
    Nat King Cole, Natalie Cole - Unforgettable
    Ewan McGregor, Nicole Kidman - Come what may
    Roberta Flack, Peabo Bryson - Tonight I celabrate my love
    Josefin Nilsson, Totta Näslund - Alltid inom mig
    Lisa & Fredrik Swahn - Att älska dig
    Elin Ruth Sigvardsson, Lars Eriksson - Love
    Marvin Gaye, Tammi Terrell - Ain't no mountain high enough
    Fred Johansson, Sonja Aldén - En förtrollad natt
    Peter Johansson, Matilda Hansson - Rörs jag av kärleken


  • Floraalma

     Min drömlåt i duett hade varit labrint och emeli sande s låt beneth your beautiful... den är helt underbar...

  • Rudvall

    Shirley Clamp och Sonja Aldén gör en vacker duett som heter "Du är allt".
    Den går säkert att sjunga man och kvinna ocksåFlört 

  • TheD
    Rudvall skrev 2013-04-03 22:51:54 följande:
    Shirley Clamp och Sonja Aldén gör en vacker duett som heter "Du är allt".
    Den går säkert att sjunga man och kvinna ocksåFlört
    Den gråter jag till ;) Men egentligen är den tråååkig. Det händer inget i låten, allt låter lika ;)
  • Offis

    Åhhh! Tack så mycket för alla svar! Nu ska jag lyssna igenom allt o fråga brorsan vad han tycker
     

  • malnil

    Vi ska ha ett par som sjunger "Home" med Edward sharp and the magnetic zeros. I vanliga fall är ju låten upptempo, men nu kommer det bli i lugnt tempo och med endast gitarr spelandes till. Kan söka på youtube, där finns den i liknande versioner.

Svar på tråden Tips på fin duett att sjunga i kyrkan (tjej o kille)?