• toastmaster

    Möhippa äventyrsbana

    Hjälper min brors frus kompis att fixa möhippan och tänkte att de skulle få göra lite olika utmanande grejer. Först funderade jag på att bara ha en typisk tjejjig möhippa men sen kom jag på att hon ska ju också minnas den

    Jag är inte ute efter någon slags förnedring men det ska vara spännande och utmanande så jag tänkte på Äventyrsbanan som ligger i Uppsala ute vid Fjällnora. Är det någon som vart där? Låter sjukt kul! Tänkte kombinera den med lite relax och andra något mindre utmanande små aktiviteter.. Vad tror ni?

  • Svar på tråden Möhippa äventyrsbana
  • daniiel

    Tänk noga igenom om bruden kan tänkas uppskatta en äventyrsbana. Brukar hon gilla den typen av aktiviteter och överraskningar? Jag vet bara att jag själv hade tvärvägrat och åkt hem om mina vänner hade valt en sådan aktivitet, men alla är vi olika och det finns självklart dom som hade tyckt om det :) Kan tilläggas att jag är sjukligt höjdrädd, men det vet nog inte så många av mina vänner om kanske..

    Och en till sak, som vi förmodligen redan har full koll på, men eftersom banan har en viktgräns på 110kg, så antar jag att ingen av deltagarna är större än så? Blir nog inte så roligt för henne annars, att behöva stå på sidan av för att hon väger för mkt. Det säger jag för att jag har några vänner som nog skulle vara precis på gränsen där och jag skulle aldrig vilja få dom att eventuellt må dåligt pga en sådan sak.


  • HelenaFredrik

    Jag säger som daniiel att ni måste vara ganska överbevisade om att hon och övriga deltagare tycker det är en kul idé. För mig hade ngt sådant varit superskoj men det passar ju inte alla.


  • toastmaster

    Tack för input! Tänker väl att det är en aktivitet för alla även de som är lite höjdrädda, och det finns ju flera nivåer som man kan välja mellan. Svårt att tro att någon väger över 110kg. Det här verkar ju som en riktigt kul aktivitet

    Ringde och pratade med dem och de brukar ha många Svensexor/möhippor som kommer och klättrar varje år. Kändes som att de hade koll på läget. Kollat runt på lite olika forum med folk som har gjort det och alla är riktigt positiva till det! Så jag tror jag kör
     
    Hör av mig när de varit där! 

  • FruForsmark

    Men frågan kvarstår; är bruden i fråga intresserad av detta? Oavsett om alla andra tycker det är kul så har det ingen betydelse om det inte är brudens typ av aktivitet. Det är henne hippan skall utgå ifrån. Jag hade uppskattat denna typ av aktivitet men jag vet vänner som skulle ha vägrat.

  • daniiel

    Det spelar ingen roll hur positiva folk på forum är, hur bra det har gått med andra svensexor/möhippor företaget haft (skulle dom någonsin påstå annat än att det är toppen?) eller hur kul du tycker att det verkar.. vad skulle bruden tycka? Kommer hon se det som något roligt? Övriga deltagare på möhippan, inte bara du och din brors frus kompis, vad tycker dom?

    Om alla deltagare på möhippan tycker att det låter jättekul och att ni alla är övertygade om att bruden kommer uppskatta det, så kör på! Om inte, så skulle ni kanske behöva tänka om lite?


  • toastmaster

    Alltså, alla kan väl inte tycka allt är kul? De ska ju inte bestiga mount Everest precis.. Det handlar ju om att man ska komma ihåg den här dagen som något häftigt man fick vara en del av, tillsammans med sina bästa vänner! Finns ju inget tvång att vara med om man inte vill. De ska ju göra massor av annat också även om det här är huvudaktiviteten..

    Om man ska fila naglar eller leka med flörtkulor så finns det ju säkert såna som gillar/ogillar det med.. Varför sån negativ attityd? Min fråga var om någon hade gått den här banan? Ni låter som ett par hönsmammor.. Ni kanske verkligen är de som behöver stiga ur er komfortzon och göra något kul!

  • daniiel

    Nej, vi har frågat vad ni tror att bruden kommer tycka om aktiviteten och är det så konstigt? Möhippan är väl för hennes skull, för att hon ska få en rolig dag? Så vitt jag vet, så brukar bruden vara huvudpersonen på möhippan och möhippan anpassas efter vad bruden kan uppskatta.

    Det är inte att ha negativ attityd. Det är inte att vara hönsmamma eller säga att ni måste hitta en aktivitet som alla tycker om. Det skulle ju dock vara tråkigt om hälften av alla inte vill komma på möhippan för att ni valde den här aktiviteten. Tror ni inte att bruden hellre vill ha så många som möjligt närvarande istället för att göra något som du tycker verkat häftigt och kul? Nu kanske alla tycker att det verkar roligt, och då är det ju lugnt, men jag tycker ändå ni bör fråga resterande deltagare.

    Men, framförallt så bör ni tänka på bruden!


  • TheD
    toastmaster skrev 2013-04-03 13:49:28 följande:
    Alltså, alla kan väl inte tycka allt är kul? De ska ju inte bestiga mount Everest precis.. Det handlar ju om att man ska komma ihåg den här dagen som något häftigt man fick vara en del av, tillsammans med sina bästa vänner! Finns ju inget tvång att vara med om man inte vill. De ska ju göra massor av annat också även om det här är huvudaktiviteten..

    Om man ska fila naglar eller leka med flörtkulor så finns det ju säkert såna som gillar/ogillar det med.. Varför sån negativ attityd? Min fråga var om någon hade gått den här banan? Ni låter som ett par hönsmammor.. Ni kanske verkligen är de som behöver stiga ur er komfortzon och göra något kul!
    Det där tycker jag var väldigt onödigt. Nej, alal tycker inte allt är kul men handlar det inte om ett matteprov i skolan. Om bruden inte gillar aktiviteter av detta slag eller resten i gänget som ska vara med så bör det tänkas. Det är av ren omtanke vi alla påpekar detta.
  • toastmaster

    Men bruden gillar såna här aktiviteter? Kanske, hon har inte provat.. Ni kan ju inte mena att ni tror att jag inte gjort någon som helst research när jag tar på mig att fixa en fantastisk dag åt min brors fru? Ert perspektiv känns negativt men okej..

    Jo det vore ju trist om hälften inte kommer men då var de väl inte så roliga kompisar ändå? Om 1 timme av dagen innebär en utmaning så känns det som att hon kan vara utan de kompisar som väljer bort att komma av den anledningen.
    Är det här näthatet alla pratar om? Folk håller på och drygar sig när man ställer en enkel fråga.. Ångrar verkligen att jag ställde en positiv och glad fråga i det här forumet..

    Men okej, ha ett tråkigt liv..

    Over and out!

  • FruForsmark
    toastmaster skrev 2013-04-03 14:19:22 följande:
    Men bruden gillar såna här aktiviteter? Kanske, hon har inte provat.. Ni kan ju inte mena att ni tror att jag inte gjort någon som helst research när jag tar på mig att fixa en fantastisk dag åt min brors fru? Ert perspektiv känns negativt men okej..

    Jo det vore ju trist om hälften inte kommer men då var de väl inte så roliga kompisar ändå? Om 1 timme av dagen innebär en utmaning så känns det som att hon kan vara utan de kompisar som väljer bort att komma av den anledningen.
    Är det här näthatet alla pratar om? Folk håller på och drygar sig när man ställer en enkel fråga.. Ångrar verkligen att jag ställde en positiv och glad fråga i det här forumet..

    Men okej, ha ett tråkigt liv..

    Over and out!
    :) näthat... oj nu slår vi på stora trumman. Skriver man i ett forum så får man räkna med att inte alla smeker en medhårs utan ställer motfrågor och ger konstruktiv kritik. Du blir genast sur när vi undrar vad bruden kan tycka om det hela varpå det känns som den här aktiviteten är mer något du själv vill göra. Utgå från hennes personlighet och inte utifrån vad du tycker är häftigt så kommer hippan bli kanon. Lycka till!
Svar på tråden Möhippa äventyrsbana