• Bulis76

    Bridezillas i Östergötland!!??

    Hej!! Gifter mig 1 juni i Motala o började lugnt o sansat men känner att jag börjar bli en riktig Bridezilla!! 
    Börjar inse hur viktigt allt e!!

    Nån mer!!?? 

  • Svar på tråden Bridezillas i Östergötland!!??
  • Yousofin

    Hej, vi gifter oss i Vadstena 27 juli men bor i Linköping. Inser att tiden bara rinner iväg och dagen närmar sig med stormsteg. Hur ligger du till i planeringen?

  • Förgätmigej

    Jag har inte hunnit bli en bridezilla än, men passar in i Östergötland-facket i alla fall :) Vi gifter oss 5 juli 2014 i Motalatrakten, har inte bestämt var än. Var ska ni ha middagen? Yousofin, ska ni gifta er i Vadstena slott? 

  • amerika

    Anser inte heller att jag är ngn bridezilla (det kanske kommer...) men bor i Östergötland (Linköping) och ska gifta mimg i maj 2014.

    Bullis76: 1 juni är ju riktigt snart så jag förstår att det känns lite småstressigt... 

  • Yousofin

    Vi ska inte gifta oss i slottet utan i en lite mindre kyrka utanför Vadstena, vi ska även ha festen 1 mil utanför. Var på stan idag och letade skor och köpte till slut ett par på partyworld. Ville köpa ett par i en vanlig butik först men hittade inget som passade... Dom jag köpte är supersköna och vadderade där fram för att inte få skoskav. Jag köpte även hem lite blommor och har ägnat em till provdukning. Det blev bra tycker jag och det känns skönt, nu vet jag lite mer vad jag behöver inhandla. Gick också in på Hallsbergs guld och provade ringar, har bestämt mig nu men vilka priser butikerna i stan har jämfört med nätet!, blev lite chockad faktiskt, en skillnad på ca 7000kr. Hur många gäster har ni bjudit och var ska ni beställa tårtan ifrån (om ni nu ska ha tårta)?

  • Bulis76

    Usch...De har varit lugnt fram till nu. Allt e nästa klart de e bara att jag börjat ångra vissa saker.. Klänningen, håret, finns de nåt vi kunde gjort annorlunda osv. Men de hör väl till. Vi väntar nu på osa som e 12 april så vi kan köra igång me bordsplaceringen.

    Tårta sk ajag göra själv. CHokladtårta.

    Ni kommer att bli bridezillas!!!! hahahaha

    Vi ska ha vigseln i Motala på MSS (en segelklubb vi e medlemmar i) sen åker vi en stor segelbåt därifrån o in i hamn o kliver av vid ett Wärdshus som ligger där o där e även festen. De blir mycke dans o mycke irländsk musik o jägermaister....;)

    Vadstena e oerhört vackert! 

    Lägg gärna till mig på skype eller MSN så kan vi prata vidare o skicka bilder osv:
    pesama76@live.se 

     

  • amerika
    Bulis76 skrev 2013-04-07 16:08:42 följande:
    Usch...De har varit lugnt fram till nu. Allt e nästa klart de e bara att jag börjat ångra vissa saker.. Klänningen, håret, finns de nåt vi kunde gjort annorlunda osv. Men de hör väl till. Vi väntar nu på osa som e 12 april så vi kan köra igång me bordsplaceringen.

    Tårta sk ajag göra själv. CHokladtårta.

    Ni kommer att bli bridezillas!!!! hahahaha

    Vi ska ha vigseln i Motala på MSS (en segelklubb vi e medlemmar i) sen åker vi en stor segelbåt därifrån o in i hamn o kliver av vid ett Wärdshus som ligger där o där e även festen. De blir mycke dans o mycke irländsk musik o jägermaister....;)
    Men när det gäller håret kan du väl fortfarande ändra dig? Klänningen är ju svårare, inte ens två månader kvar...

    Kul att göra tårtan själv! vad blir det för slags chokladtårta? Och hur många gäster har ni? Läckert m segelbåten, passar ju bra när ni är seglare!!
  • Vitsippa

    Vi bor i Borensberg men ska gifta oss utanför Rimforsa som min blivande man kommer ifrån. Vi ska också gifta oss 1 juni :) Känns sjukt stressigt, vet inte vad jag ska börja ta tag i. Det är så många små saker kvar att göra... Hjääääälp!

  • Bulis76
    Vitsippa skrev 2013-04-07 16:45:37 följande:
    Vi bor i Borensberg men ska gifta oss utanför Rimforsa som min blivande man kommer ifrån. Vi ska också gifta oss 1 juni :) Känns sjukt stressigt, vet inte vad jag ska börja ta tag i. Det är så många små saker kvar att göra... Hjääääälp!
    Ja men jag veeeet!! Får för mig att de e mycke smågrejer jag glömt. Va har ni för osa?
  • Vitsippa

    Vi satte 1 april, så att vi skulle ha god tid på oss. Men alla hade ändå svarat efter 2 veckor :) Vi ska inte ha så stort bröllop, bara 40 gäster.

  • Yousofin

    Vi gifter oss 27 juli och vi satte osa 2 maj. Vi har bjudit 75 gäster. Bulis 76 låter jättehärlig att ta båten ut till festen. Har ni bestämt klänning ännu? Jag har beställt min och den har kommit. Den var lite lång annars helt perfekt!!

  • Bulis76

    Vi har inte heller nåt stort bröllop....ca 50 gäster.
    Min klänning beställde jag från lightinthebox.com
    Den har kommit o e nu hos sömmerskan. De måttbeställdes o sen gick jag ner i vikt.

     

Svar på tråden Bridezillas i Östergötland!!??