• Anonym (deppig)

    Tappar all lust

    Och så börjar tjafset.

    Fick sms igår där det stod följande:
    "Bara så du vet så vill NN gå på ditt bröllop...H*n har redan tänkt ut en gåva till
    er...Jag blev lite förvånad, h*n känner dig rätt bra med tanke på vad h*n kom på.."

    Min första tankar var"Vaddå bara så jag vet???", "Mig? Känner h*n min blivande då", "vi har inte plats för fler för vi har maxgräns" och "vi har sagt nej till alla kusiner vi båda inte träffat o som den av oss inte har kontakt med" och detta vet sms-avsändaren om.

    Jag svarade att "h*n är inte bjuden och att vi har ej mer plats i matrummet på middagen, att vi har satt samma gräns på bådas håll och ska jag bjuda alla kusiner som min blivande aldrig träffat o som jag ej har kontakt med blir de ca 15 pers till. O då får min blivande göra samma o då blir de 12 pers till. O så respektive till varje....

    Så nu är det så surt så personen som sände smset inte svarar i telefon.

    Inga inbjudningskort är ens skickade än!!!

    Jag är så himla besviken och det är som alltid min sida av släkten som ska hålla på med tjafs!!

    All luft har gått ur mig just nu o allt sånt här (detta är inte första grejen men nu tycker jag det var övertramp) gör att jag helst vill ställa in allt! För att få lugn o ro.

    Att jag är anonym nu är för jag tycker de är enklast just nu.

  • Svar på tråden Tappar all lust
  • Bamsemums

    Jävligt jobbigt! Jag vet hur du känner dig.. Jag har det lite likadant. Fast folk vet inte om att vi ska gifta oss än, det är bara toastmastern somvet om det. Resten har ingen aning.Men det kanske är några som har börjat ana för man hör från lite olika håll "Du måste bjuda mig på ditt bröllop" eller "Jag SKA vara din tärna" Det är jävligt jobbigt.. Dock har jag tänkt så att bjuda de jag känner att jag vill bjuda och tärna, det ska vara den kusin som står mig närmast!Det kommer säkerligen bli tjaffs när vi har berättat att vi ska gifta oss, men jag ska försöka vara stenhård. Bröllop kostar jävligt mycket, och någonstans måste man dra en gräns och när man har gjort det ska man hålla hårt på det oavsett vad folk säger.Jag håller tummarna att allt går bra för dig och att det inte blir för mycket tjafs!        

  • ajmb

    Oj...trist att höra.
    Tufft för dig ....förstår jag. Tyvärr så väcker det inte kärlek hos alla det där med bröllop.
    Alla har alltid något att säga till eller vill bestämma om även om det inte är deras eget bröllop.
    Var hård, stå på dig och ge dig inte.
    Det är er dag ingen annans.....och kan de inte förstå det så är det och ska inte vara din huvudvärk.
    Lycka till
     

  • Lenblo

    Ibland undrar jag om min släkt är helt unik som helt enkelt accepterade att ungefär hälften (de vi umgås med) blev bjudna. Som sig bör! Fortsätt stå på dig!

  • MrsBarth

    Vi kommer ha samma problem... Min släkt är enorm och vi umgås ofta och har nära kontakt vilket gör att jag valt släkten framför många så kallade "vänner" man känt sen man va liten men som egenligen inte bryr sig.. kommer för att det "är gratis" eller för att "snoka". Nej tack... Dessa har vi valt bort..


    Har inte gått ut med bröllopet än då vi inväntar inbjudningskorten i slutet på veckan. När dessa är skickade och alla fått kommer jag gå ut offentligt och då säga i stil med att Nu har våra kära gäster äntligen fått veta.. etc.


    Det kommer bli KRIG... suck... Men det är VÅR dag och vi firar den med dem vi vill! Jag kommer säga som det är att min släkt är stor och att vi dragit gränsen tydligt på båda sidor.. Med närmare 90 bjudna måste man hålla i pengarna. Och framförallt ska man själv få välja vem man vill ha vid sin sida på den viktigaste dagen i livet...


    Stå på dig även om det är tufft. Det är ditt val. Fult av en tredje part att ens blanda sig.. nästan bud att de med stryks från listan ;)


     

  • Anonym (deppig)

    Tack för alla svar.

    Jag var jätteledsen när personen tyckte sig bestämma och skriva saker som "bara så du vet..." osv så valde vi nu att göra en helt helomvändning vad gäller gäster.

    Vi är båda inne på att där inte ska vara några orosmoment med på vår dag.

    Blir säkert tjafs för avsändaren har varit snabb att berätta om bröllopet trots jag bad henne att vänta, så vissa förväntar sig väl inbjudningskort.
    Men hade hon varit tyst som hon lovade så hade det varit lugnt.

    Så nu bjuds enbart mitt syskon från min sida. Vi ska ju ha ett väldigt litet bröllop och jag vill kunna slappna av med alla våra gäster.

    Jag är rätt tacksam över att jag väntade med att skicka ut inbjudningskorten trots sms-avsändarens uppmaning att skicka dom NUUUUUUU.

  • MrsBarth

    Ni gör helt rätt! Det är ER dag och ingen annans!

Svar på tråden Tappar all lust