• Tessan o Tobbe

Tällbergsgården i Dalarna?!

Min m2b fyller snart 40 och jag vill överraska honom med en liten helgtrip (lör-sön) med mycket mys och romantik! Såg i en annan tråd att många hade rekommenderat Tällbergsgården som ett bra och fint ställe att åka till... Jag gick in på deras hemsida och kollade lite... Såg jättemysigt ut, och såg dessutom att dom hade spa där, och det är ju perfekt för den ultimata avkopplingen! =)

Min fråga är.... Ni som har varit där, om ni vill dela med er av era upplevelser och intryck av allt? Hur är det där? Är det värt pengarna? Har ni gjort en spabehandling där, och hur var det isf? =)

Tack på förhand för era svar!

(det är första gången jag startar en tråd, så jag ber om ursäkt om den ligger under fel forum)

• Svar på tråden Tällbergsgården i Dalarna?!
  • Chicita

Jag kan ju säga att hotellen i Tällberg över lag är bra. Det finns många fler än bara Tällbergsgården.
    Tällberg är en liten by i Dalarna, den ligger uppe på en sluttning med Siljan nedanför. I lilla Tällberg (obs en by, inte en ort, stad eller annat) finns det 11 hotell om jag inte minns fel.
    Så dom lever verkligen på att ta hand om turister.
    Hotellen samarbetar med varandra oavsett om dom tillhör någon kedja eller inte.
    Maten är generellt bra (har varit på krogshower och julbord på flera av hotellen) och personalen är inställd på att ge gästerna en bra vistelse.

Om jag var som du så skulle jag kolla på fler hotell där än bara just Tällbergsgården. 
    Om det var den här tråden du tänkte på med många rekommendationer för Tällberg, så är det Tällberg - byn som rekommenderas oavsett hotell.
    Jag har i alla fall lagt in flera av hotellen (länkar) i ett inlägg där. Så du får lite lättare att kika själv.
    Läs gärna gästrekommendationer på typ Booking.com osv 

• FruForsmark

Längesedan jag bodde över på just Tällbergsgården men personligen tycker jag Klockargården är fantastiskt trevlig. Bra present, Tällberg är verkligen vackert.

• KoM

Vi har stuga i Tällberg och kommer att gifta oss på VillaLångbers som jag tycker är väldigt mysigt. Nackdelen med dem för en weekend är att de inte har något SPA. Dalecarlia & Åkerblads har fina gym och spa-avdelningar (jag tränar där ibland när vi är uppe), Åkerblad renoverade och byggde ut sin i somras. Åkerblads ligger bra tycker jag, mitt i "byn" nära hanverksbyn och om ni vill gå en sväng till vattnet.Lycka till  

• Tessan o Tobbe

Tack för era svar! =)

Ja, precis Chicita, det var den tråden jag menade...

Aha... Jag förstod att det var en liten by, men inte att det var så många hotell på ett och samma ställe... Trodde bara det var Tällbergsgården där... Men då kikar jag runt lite, så får vi se vad det blir... =)

Svar på tråden Tällbergsgården i Dalarna?!