• VI2013­0831
    Äldre 31 Mar 09:08
    6187 visningar
    23 svar
    23
    6187

    Hårsmycke, frisyr, glasögon??? Hjälp!

    har glasögon, kan inte vara utan på vigseln eftersom jag skelar så otroligt mycket. För synens skull skulle jag fixa det, jag ser okej ändå..men det är ju inte så vackert när ena ögat åker in, hehe. likadant under fotograferingen..även om det säkert går att få något kort utan där man inte ser att jag skelar.


    Jag ska ha håret uppsatt i någon form av knut eller åtminstone uppsättning där inget hänger ner i nacken. har ett hans band med back-drop. Vad kan passa till detta halsband i hårsmyckes väg?


  • Svar på tråden Hårsmycke, frisyr, glasögon??? Hjälp!
  • VI2013­0831
    Äldre 31 Mar 09:09
    #1


    Här är halsbandets framsida....får bara in en bild/inlägg tydligen...
  • VI2013­0831
    Äldre 31 Mar 09:11
    #2
  • VI2013­0831
    Äldre 31 Mar 09:13
    #3


    Klänningen...den sitter dock inte som den ska här...och har ingen underkjol...


     


  • VI2013­0831
    Äldre 31 Mar 09:17
    #4


    Typ av bukett...på ett ungefär..Lite vintagekänsla på allt annat. vi ska inte ha fest efteråt utan mingel på en restaurang som ligger vid havet med bubbel och snittar.


     


    Glasögonen vet jag inte vad det blir..Funderar på att köpa nya nu, har ett par bruna DG-brillor som är allt annat än diskreta...


  • confuz­ed86
    Äldre 31 Mar 09:20
    #5

    Här är 3 st frisyrer som jag tyckt blivit fint till det halsbandet!
    Kan du inte testa med linser till den stora dagen? finns ju endagslinser som ej är så dyrt. Skulle du sedan vilja ha glasögon på festen så kan du ju alltid slänga linserna och ta på dig glasögonen.




  • VI2013­0831
    Äldre 31 Mar 09:28
    #6
    confuzed86 skrev 2013-03-31 09:20:15 följande:
    Här är 3 st frisyrer som jag tyckt blivit fint till det halsbandet!
    Kan du inte testa med linser till den stora dagen? finns ju endagslinser som ej är så dyrt. Skulle du sedan vilja ha glasögon på festen så kan du ju alltid slänga linserna och ta på dig glasögonen.




    Tack! De frisyrerna har jag kikat på, så vi är inne på samma linje. Med eller utan hårsmycke? Jo kan kankse ordna linser...har dock pollenallergi så frågan är hur det fungerar med medicinerna...
  • confuz­ed86
    Äldre 31 Mar 09:32
    #7

    om man vill så kan man ha ett hårsmycke (om du nu inte ska ha tiara) Något som passar till ditt halsband, men i så fall hade jag slopat blommor i håret så att det ej blir för mycket. Kolla med en optiker ang linser och pollen. Tror ej att det är några problem men vissa är mer känsliga än andra. Det bästa hade varit att prova med linser i början av sommaren när pollen är som värst för att se om du klarar av någon timme med dem. Nu är jag dock ingen optiker men har både linser och glasögon själv och kan säga att jag älskar mina linser!!! dock har jag ej problem med någon pollenallergi så på den fronten är jag okunnig ;)

    har du något hårspänne eller ska du kolla efter ett? kan tipsa om att ebay har hur mycket som helst till bra priser!

  • VI2013­0831
    Äldre 31 Mar 09:37
    #8
    confuzed86 skrev 2013-03-31 09:32:52 följande:
    om man vill så kan man ha ett hårsmycke (om du nu inte ska ha tiara) Något som passar till ditt halsband, men i så fall hade jag slopat blommor i håret så att det ej blir för mycket. Kolla med en optiker ang linser och pollen. Tror ej att det är några problem men vissa är mer känsliga än andra. Det bästa hade varit att prova med linser i början av sommaren när pollen är som värst för att se om du klarar av någon timme med dem. Nu är jag dock ingen optiker men har både linser och glasögon själv och kan säga att jag älskar mina linser!!! dock har jag ej problem med någon pollenallergi så på den fronten är jag okunnig ;)

    har du något hårspänne eller ska du kolla efter ett? kan tipsa om att ebay har hur mycket som helst till bra priser!
    Nej jag har inget som passar....Inte till halsbandet..ja det får ju vara antingen blomma eller spänne. tiara ska jag inte ha! Provade linser för många år sedan men jag trivdes inte alls i det tyvärr, men det är som sagt många år sedan. jag har haft glasögon sedan 3årsåldern så man är ju så van vid det...
  • confuz­ed86
    Äldre 31 Mar 09:47
    #9
    VI20130831 skrev 2013-03-31 09:37:16 följande:
    Nej jag har inget som passar....Inte till halsbandet..ja det får ju vara antingen blomma eller spänne. tiara ska jag inte ha! Provade linser för många år sedan men jag trivdes inte alls i det tyvärr, men det är som sagt många år sedan. jag har haft glasögon sedan 3årsåldern så man är ju så van vid det...
    Det är ju ingen fara om hårsmycket ej är av exakt samma sort som halsbandet, så länge det har kvar vintagekänslan som på resten av utstyrseln :) Om du i sin tur hellre vill ha blomma så hade jag valt någon som du har i buketten så att det matchar.
    Jo är man väl van vid något så håller man sig gärna till det. Jag hatade mina glasögon (som jag började ha när jag var 10år) när jag äl gick i 8an så fick jag börja med linser och har haft det sedan dess. dock varierar jag även med glasögon.
    Om du är ute efter att hitta billiga glasögon (om du ej vill ha linser) så kan jag rekommendera "smarteyes". Jag har mina glasögon därifrn och betalade endast 1000kr + 250kr för synundersökning. då gäller det alla deras bågar (de har dock inte märkesbågar) men ska de bara användas föör bröllopet så har de iaf inte kostat en förmögenhet.
  • amerik­a
    Äldre 31 Mar 12:42
    #10
    VI20130831 skrev 2013-03-31 09:13:09 följande:


    Klänningen...den sitter dock inte som den ska här...och har ingen underkjol...


    Åh vilken fin klänning, det är en sådan jag skulle vilja ha!! Var har du hittat den??
Svar på tråden Hårsmycke, frisyr, glasögon??? Hjälp!