• Äldre 28 Mar 16:06
    2642 visningar
    6 svar
    6
    2642

    Vickning

    Är det någon som kan tipsa om bra vicknings-mat? Helst inget vi måste ha lagat innan typ pajer.

    Korv med bröd är tydligen populärt.
    Kanske baguette med nån röra?
    Vad finns det mer?

    Ska ni andra ha vickning och vad kan det gå på- i kostnad, för ca 45 personer?

  • Svar på tråden Vickning
  • Äldre 28 Mar 17:29
    #1

    Vi ska köra knäckebröd, gustafskorv för de inbitna och sill för resten. Och ett par backar lättöl.


     


    Korv och bröd är enkelt och bra (ingen ytterligare disk!) men för min del känns det för mycket som barnkalas då :).

  • Äldre 28 Mar 17:56
    #2

    Vi hade ingen vickning, för vi hade trerätters och serverade tårtan senare på kvällen. Snacks fanns dock. Vi och våra vänner brukar alltid ha korv med bröd som vickning på större festen och det är alltid lika uppskattat (och billigt och enkelt). Jag äter dock inte korv, så jag får alltid bara mumsa i mig ett korvbröd :P

    Det är ju lite svårt när det inte får lagas i förväg, för annars finns ju matmuffins, pizzabullar, smörgåstårta, piroger och sånt. Ja, samt pajer ;) Baguetter, eller tunnbröd, med olika röror kan ju också funka. Alla får väl göra sin egen, så får dom den röran dom tycker om på. Med tunnbröd, eller tortillas, går det ju göra wraps också. Lite röror, grönsaker osv som man kan ha i.

    Pizza? Via utkörning då, ni kan få den slicad och klar ;)


  • Äldre 28 Mar 17:57
    #3

    Smörgåsbuffé?
    Lite skålar med olika röror, färdigskuren ost, skinka och några olika smörgåssorter att välja på och grönsaker...
    Och sen gärna stora muggar (papp går bra) och olika sorters te att välja på 

  • Äldre 28 Mar 18:49
    #4

    Vi kommer att ha relativ tidig middag, då vi viger oss redan vid 14, så jag tror det behövs någon form av vickning i alla fall.

    Tack för förslagen.
    Kanske blir det korv och bröd ändå. =)
    Vi vill inte ha en massa jobb, därav alternativen korv eller baguette. Annars skulle ju paj eller sallad eller så funka.

  • Äldre 28 Mar 19:46
    #5

    Vi kommer att köra igång grillen ute på gården på kvällskvisten och bjuda på lite matigare grillade korvar i bröd med traditionella tillbehör såsom räksallad och rostad lök.

  • Äldre 28 Mar 19:55
    #6

    Pizza hade ju kunnat vara en idé, men tror inte de har öppet vid 00-01 på natten =)

Svar på tråden Vickning