• Theuglyorgan

Hur mycket kostade din klänning tillslut?

Hej!
    Det jag undrar över är hur mycket ni totalt fick betala för allt som rör er klänning?
    Det kan ju vara så att man beställde en billigare klänning från kina men den blev inte bra..så fick man beställa en ny eller betala en sömmerska. Eller så hittade man rätt från början i affär eller nätet.
    Så vad fick ni betala för era klänningar, inklusive, underkjol, sömmerska, ev tullavgift, spänne, bälte eller felköp etc av klänning? Dvs..alla utgifter som rör klänningen. (inte slöja eller skor)

Lägg gärna upp foto på klänningen det blev tillslut: )

• Svar på tråden Hur mycket kostade din klänning tillslut?
  • Theuglyorgan

Glömde skriva själv haha.
    7500:- med underkjol.
    Köpte den i en affär så det ingick att sy in den.

• karamell

Jag fick betala runt 2900 för min kinaklänning till slut.

Klänning: 2000

Tullavgift: 300

Sömmerska för att sy in den : 600

Detta blev resultatet:

• afturelding

2000 kronor med underkjol och tyg ungefär. Den hade landat på 1300 om inte den första tygleveransen hade krånglat (den kom igår, beställde i slutet av januari). Ändringar behöver ju inte göras när jag provar den på mig själv under arbetets gång.

• TheD

2100:- kinaklänning som jag älskar. Kunde inte ha gjort ett bättre val.

• Chicita

Kanske runt 2500:- med "silver-bältet"
    Då är det ju rätt dyra tyger i klänningen i och med att underklänningen är sydd i siden och överklänningen i brokadvävt halvsiden.
    Jag sydde ju själv, så jag slapp ju kostnader för ändringar och sånt i alla fall Tungan ute 

Och jag har visat så många bilder på den nu att jag hoppar över att lägga en här Flört

• Pyttis

sydde själv, och tygerna gick på 1400 men då har jag ett par meter kvar allt :)

• CarolinZ

Min kinaklänning blev väl inte direkt superbillig, men jag älskar den, så det gör inget.
    (bortse från att jag inte fixat till undertyget i kjolen på bilden)

Klänningen kostade 2300kr inkl frakt
    Tull, moms och administationskostnad 1079kr
    Ändringar hos skräddare, eftersom överdelen var för stor 1200kr
    Underkjol 190kr

Summa 4769kr

• mirre01

klänning 3999 och underkjolen 450 om man räknar slöjan med i klänningen kostade den ytterligare 100 kr

• daniiel

Jag betalade totalt 2000kr för dom två klänningarna jag använde på bröllopsdagen. Kinaklänningar båda två och jättefina. Den långa till festen kostade 1200kr inkl frakt, ingen tullavgift och ingen sömmerska. Den korta kostade 800kr inkl frakt, ingen tullavgift och ingen sömmerska.

• Pagnie

jag fick betala ca 20 000 för klännning plus 1500 för sömmerskan och 600 kr för underkjol så totalt 22 000 kr ungefär.
    Men då är det verkligen min drömklänning så den är värd varenda krona.
    Det är en prinsessklänning med korsett upptill och stor tyllkjol och långt släp. helt underbar

• Principisessan

2400kr inkl frakt, tullavgift,insydd underkjol o slöja. Ngen kostnad för ändringar, sydde själv det som behövde justeras. (Kinaklänning)

Svar på tråden Hur mycket kostade din klänning tillslut?