• Sebast­iána
    Äldre 27 Mar 14:10
    4808 visningar
    14 svar
    14
    4808

    Floridatips!?

    Jag och min make ska åka till Florida om några dagar. Är det någon som har bra tips på saker att göra eller se (förutom Everglades, Key West och temaparkerna i Orlando)? Något annat man ska tänka på i USA? Hur fungerar det med dricks och så? Jag har aldrig riktigt fattat det.

  • Svar på tråden Floridatips!?
  • Äldre 27 Mar 14:22
    #1

    MIAMI! Älskar Miami! Se till att shoppa loss ordentligt också, det finns stora märkes-outlet (t.ex sawgrass mills) där man kan shoppa som en galning och få mkt för pengarna. Rekomenderas starkt.


    Jag vet inte hur länge ni ska vara där men om ni får tråkigt kan jag rekommendera karibien kryssning också, med avresa från Flordida. Det finns allt från 3 nätters till 14 nätters kolla på royal carabien om ni är sugna på det.


    ESTA måste man ha för att komma in i landet (det kanske ni redan visste)


    Dricks-systemet är lite konstigt där tycker jag, det är ofta in valfritt att ge och hur mkt man vill ge, utan det är inräknat i notan från början = Fräkt tycker jag.


    Tänk när ni handlar att alla priser står ex.moms (8%) så när ni kommer till kassan kommer summan bli lite högre.


    Annars, njut av resan! Floria är ett underbart ställe, jag har varit i Miami 5 ggr och kommer åka igen! =) / M

  • Äldre 27 Mar 14:23
    #2

    Disney world i Orlando

  • Sebast­iána
    Äldre 27 Mar 14:42
    #3

    Tackar!

  • Äldre 29 Mar 15:42
    #4

    Det finns en italiensk restaurang på Lincoln Road i Miami som har fantastiskt god mat. Turistfälla? Kanske men god mat ändå!


     


    Matställena på Ocean Drive i Miami är oftast inte prisvärda men det finns väldigt trevliga barer där med skapliga priser.

  • Äldre 29 Mar 16:31
    #5

    Kennedy space center :)

  • Äldre 29 Mar 16:37
    #6

    Ja, KSC älskar jag! Sitta i en "rymdraket" och blu uppskjuten. Det var häftigt! Sen får man se ner på jorden från rýmden. Jag gillad inte Miami. Fort Lauderdale var ok. Everglades var en upplevelse.... Finns mycket. Outlets!!! Det var det bästa!

    I början tänkte jag mycket på dricksen där men eftersom jag bodde där så var det inget man tänkte på sen. Samma sak med om du var och handlade så kom skatt till.

  • Äldre 29 Mar 18:52
    #7

    Jag älskar Florida!!! 

    Orlando är favoriten med de olika parkerna. "Universial studios" & "Adventure island" är bäst enligt mig.
    Vi (hoppade) fallskärm, fast i en vindturbin (indoor skydiving). Inte från ett plan utan man står på marken & lutar sig över en stor fläkt så man svävar. Skit häftigt!
    I Fort Lauderdale har du ett gigantiskt köpcentra som heter "Sawgrass mills", där finns allt du kan tänka dig & lite till Glad
    Miami är fantastiskt om ni gillar att klubba, vara på stranden & gå bland mysiga artdeco hus. Det var inte direkt något jag fasnade för. Everglades är coolt, super mysigt att åka runt i träsken med svävare. 
    Sedan kan man göra ett besök till Key West (USAs sydligaste plats). Där finns bla Hemmingways hus, med de 6-tåiga katterna. En underbar solnedgång går att uppleva där oxå. 

  • Äldre 29 Mar 18:56
    #8

    I USA lever de på dricksen, så dricksa gör man alltid. På restauranger ca: 15%, men kolla kvittot för inbland är dricks redan inräknat (förväxla inte detta med skatten). Om de på hotellet bär upp era väskor så ge någon dollar per väska (1-3 $). 

  • Äldre 29 Mar 22:59
    #9

    Jag är där just nu! Det är min tredje gång och jag har massa tips :) Vi åkte på indoor skydiving där en stor fläkt blåste upp en i ett rum så man fick studsa omkring.

    Premium outlets är annars bra utbud av bra märken, ifall man går med i deras hemsida får man ännu billigare med kuponger. Klassiska pannkaksfrukostar på IHOP, Sjukt stort utbud av smink och hudprodukter på ULTA, åh vad jag har mycket tips. Åk till Kennedy Space center (NASA) det var sjukt coolt.

    Inte för att göra reklam och så men på min blogg så bloggar jag om min resa just nu:
    www.pitea-tidningen.se/bloggar/bloggare.aspx?blogg=5555878#

  • Äldre 30 Mar 14:39
    #10
    jolm skrev 2013-03-29 22:59:57 följande:
    Jag är där just nu! Det är min tredje gång och jag har massa tips :) Vi åkte på indoor skydiving där en stor fläkt blåste upp en i ett rum så man fick studsa omkring.

    Premium outlets är annars bra utbud av bra märken, ifall man går med i deras hemsida får man ännu billigare med kuponger. Klassiska pannkaksfrukostar på IHOP, Sjukt stort utbud av smink och hudprodukter på ULTA, åh vad jag har mycket tips. Åk till Kennedy Space center (NASA) det var sjukt coolt.

    Inte för att göra reklam och så men på min blogg så bloggar jag om min resa just nu:
    www.pitea-tidningen.se/bloggar/bloggare.aspx?...#
    ULTA älskar jag! IHOP hatar jag ;) De äckligaste pannkakorná jag har ätit haha
  • Äldre 1 Apr 20:22
    #11
    TheD skrev 2013-03-30 14:39:23 följande:
    ULTA älskar jag! IHOP hatar jag ;) De äckligaste pannkakorná jag har ätit haha
    Haha, IHOP älskar jag men inte alls för pannkakorna, utan för deras "Chicken florentine" (crepes) Glad ULTA har jag inte varit på, vad är det? 
  • Äldre 2 Apr 02:18
    #12
    Nikkita skrev 2013-04-01 20:22:12 följande:
    Haha, IHOP älskar jag men inte alls för pannkakorna, utan för deras "Chicken florentine" (crepes) Glad ULTA har jag inte varit på, vad är det?

    http://www.ulta.com/


    Smink, hår och en massa annat :) Var klubbmedlem under min tid i USA. Köpte mina Jonathan Antin's schampo där ;)

  • Äldre 3 Apr 21:04
    #13
    TheD skrev 2013-04-02 02:18:29 följande:

    www.ulta.com/


    Smink, hår och en massa annat :) Var klubbmedlem under min tid i USA. Köpte mina Jonathan Antin's schampo där ;)


    Haha jag som trodde att det hade något med mat att göra Flört
  • Äldre 3 Apr 23:37
    #14
    Nikkita skrev 2013-04-03 21:04:44 följande:
    Haha jag som trodde att det hade något med mat att göra Flört
    Haha :)
Svar på tråden Floridatips!?