• Cathelica

    Va tycks om denna buffet?

    Vi har hela tiden tänkt 3rätts, men har numera bestämt oss för buffet.
    Jag är lite orolig för att få en lite tacky (inge illa menat, vi alla är olika)  prinskorvbuffet..

    Så här har vi tenkt:

    Kött:
    Helstekt fläskfillet i olika marrinader, kallskuret.
    Kycklingfilleter, olika marrinader, kallskuret.
    Lax
    Spekeskinke (typ norsk variant av parma/seranoskinka)
    Kyckligcurry röra
    Räker

    Tillbehör:
    Potatisgrateng
    Potatissallad
    Två olika sallader
    Svamp och lökstuvning
    Bröd
    Smör

    Dressing/såser
    Vitlöksdressing
    Bearnaise
    Örtdressing
    (Majonäs, smör)

    Lite kex og ostar

    Frukt.

    Vi är 55personer.
     

  • Svar på tråden Va tycks om denna buffet?
  • LinneaR

    Jag tycker det låter jättegott och det finns ju mycket att välja på!

    Ska ni göra allt själva? I så fall tycker jag det låter som mycket jobb, men ni kanske är duktiga och har bra framförhållning:)....vi har precis beställt vår buffé (kommer inte laga själv). Gillar idén med buffé då alla kan ta vad de vill ha och gillar.

    En synpunkt - har ni några vegetarianer? i så fall kanske  något mer till dem...?

  • Cathelica

    Tack for synspunkt :)

    Vi har ingen vegan/vegitarian, eller någon annan med specialkost som kommer :)
    Vi kommer gøra det sj. med hjälp familjen, allt kött kommer va vårat ansvar och det kan gøras klar innan :)
    Fisk o räker ordnar pappa, mamma og syrran ska hjälpa till med tilbehören. Och sväris gör sallad :)
    Ost, kex ect er ju bara att ställa fram. Samt brøden kan bakas o frysas till den stora dagen.

    Ordnade buffe sj. til 40pers til barnens dop, tyckte det gick rätt smidigt. Så att få ihop det tror jag ska gå bra :) 

  • LinneaR

    Jag har kollat runt efter en prisvärd och god/lite annorlunda buffé och till slut hittade jag en som jag tycker låter god...lite annorlunda smakkombinationer, men ändå rätt "vanlig". Jag kommer nog lägga till lite småsaker, som cocktailtomater och andra grönsaker och kanske lite frukt och ost med:)

    Grillat lamm med rödbetspesto 
    Nudelsallad med mango, sesamlax och limekräm
    Italiensk bönsallad med bresaola, grillad sparris och mozzarella
    Chutneymarinerad kyckling med avocado och apelsin
    Halloumi, bulgursallad med granatäpple, mynta och orientalisk yogurt
    Pastasallad med kapris, purjolök och ädelost med grov tapenade
    Färskt bröd och smör

  • Mariaa

    Jag är en sån där som älskar "tacky" prinskorvbuffet och hoppas varje gång jag blri bjuden på bröllop/fest att någon ska ha en sån.

    Men dina förslag lät faktiskt jätte smarrigt!  Glad

Svar på tråden Va tycks om denna buffet?