• Krila

Vilken klänning ska jag välja?

Ska gifta mig borgerligt i juni och tänkte ha någon av dessa två klänningar. Kan dock inte bestämma mig för vilken då jag inte vet vilken som är mest smickrande för kroppen.

Jag är för tillfället höggravid och beräknad föda 7 veckor innan bröllopet. Så det lär finnas en del mage kvar + mjölkfyllda tuttar.

Jag är 160 lång och vägde innan grav 93 kg. Har lika breda höfter som axlar. Storlek 85 DD i bh.

Kommer ha "hålla-in-fläsket underkläder" för att forma till magen och en bolero för att dölja mina överarmar.

Så vad tror ni?

• Svar på tråden Vilken klänning ska jag välja?
  • karamell

Jag röstar på första klänningen! Tror den kommer att "göra mer" för kroppen, då den inte bara är helt rak, dessutom tycker jag att den är finare än den andra =)

• Fioona

Helt klart nummer ett! Den kommer att ge dig fina former! Med nummer två är risken väldigt stor att du bara ser bra mycket större ut än vad du är. Det är nästan alltid mer smickrande med tighta kläder (som i välsittande, inte korvskinn) oavsett vilken storlek man är!

• Fial8

Nummer 1 är jättefin! Jag röstar på den! Var har du hittat den (läs: finns den i andra färger ;) ?

• tiger

Nummer ett, helt klart. Hålla in underkläderna kommer göra en hel del och du kommer få en fantastiks form i ettan. 

• Annamolly

Ettan helt klart! Visa formerna! :)

2013.06.22 Samos, Grekland
  • Drömbröllop12

Nr två med en riktigt maffig håruppsättning eller gigantisk brudbukett eller speciella smycken. Ursnygg!

• Mette81

Klänning 1 är ju helt underbar MEN med tanken på att du är relatiftv nyfötlöst skulle nog jag säga att nummer 2 är bättre (även den är ju sockersöt) hade nästan samma/lika mått former som du vid min graviditet och 7 veckor efter skulle inte JAG iaf tagit på mig en så pass figugnära klänning. Men kanske underkläder och boleron hjälper dig tillräckligt?! Lycka till med bebben

• Krila

Tack för alla svar!

Jag gillar åxå ettan bäst men är osäker för att den inte går att skick tillbaka. Den klänningen finns på Tradera och finns i flera olika färger=)

Klänning nr 2 finns på Halens 

Svar på tråden Vilken klänning ska jag välja?