• annagu­stafso­n89
    Äldre 14 Mar 11:53
    3886 visningar
    8 svar
    8
    3886

    Hur lång tid innan kan man hämta/köpa tårtan?

    Ja, frågan lyder alltså: när kan man köpa tårtan till bröllopet? Vi kommer nämligen åka en bra bit också (örebro-Gotland), tror ni man kan frakta med sig eller måste jag satsa på att köpa där?

  • Svar på tråden Hur lång tid innan kan man hämta/köpa tårtan?
  • Äldre 14 Mar 11:55
    #1

    Jag skulle nog valt att köpa tårtan på plats, ni kan ju beställa den i förväg såklart, men att ni hämtar tårtan när ni kommit till Gotland.


  • dellel­garin
    Äldre 14 Mar 12:08
    #2

    Tycker det verkar mycket riskabelt att frakta tårtor över hela landet, jag bor här och rekomenderar http://www.norrgatt.se/

  • Äldre 14 Mar 12:13
    #3

    oj, nej det skulle jag inte göra. dels kan den rasa, dels så är det en lång resa i bil så mousser mm lär väl smälta/bli varma.

  • dellel­garin
    Äldre 14 Mar 12:17
    #4
    dellelgarin skrev 2013-03-14 12:08:41 följande:
    Tycker det verkar mycket riskabelt att frakta tårtor över hela landet, jag bor här och rekomenderar www.norrgatt.se/
    Skulle oxå skriva att det kan ju faktiskt bli väldigt varmt i bilen på båten, dessutom måste det ju ta massor med plats???
  • Äldre 14 Mar 12:42
    #5

    Tycker också ni ska köpa på plats. Har ni stot tårta (med våningar) tycker jag också ni skall fråga om leveransmöjligheter av leverantören.

  • Äldre 14 Mar 12:46
    #6
  • Äldre 14 Mar 13:02
    #7

    Jag hade nog också köpt där.. Vi transporterade vår tårta i kylboxar, det funkade en timmes bilresa men mycket mer än så hade jag nog inte velat riskera.. Sur grädde blir ingen glad av!

  • Grodpr­insens brud
    Äldre 14 Mar 13:54
    #8

    Köp där och be att de fraktar tårtan till festlokalen. det brukar inte kosta mer än ett par hundralappar extra och det är värt det!


Svar på tråden Hur lång tid innan kan man hämta/köpa tårtan?