Inlägg från: Anonym (ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ledsen)

    MIn bästa vän kommer inte...

    Jag måste få skriva av mig, jag är så ledsen. I söndags meddelade min bästa vän att hon inte kommer på mitt bröllop. Min bästa vän som jag har bott granne med på samma gata från 3 års ålder när mina föräldrar flyttade hit. Hon sa att detta var för att hennes pojkvän förra veckan blivit bjuden på en släktings (till honom) bröllop och min vän ville absolut inte vara ensam på vårt bröllop eftersom han ville gå på sin släktings bröllop. Eftersom hans släkting ansågs vara "närmare" dem än mig så ska de gå på det andra bröllopet istället. De har har inte varit tillsammans så länge och har precis i dagarna flyttat ihop. Jag har "fått" träffa honom ett fåtal gånger, jag tror hon skäms över mig att jag inte är lika "häftig/inne/cool" som honom, jag är lite mer "svensson". Det känns konstigt att hon väljer hans släkting framför mig. Jag och min m2b har planerat bröllop sedan i sommars och jag berättade redan för min vän i september att vi skulle gifta oss och vilket datum det skulle ske. Det har varit, och är fortfarande hemligt att vi ska gifta oss och jag höll ju på att spricka över att inte få säga något och till sist sa min m2b att jag MÅSTE berätta det för henne eftersom jag höll på att tjata hål i öronen på honom. Visst, vi har inte skickat ut några officiella bröllopsinbjudan ännu (det är tänkt att vi ska skicka ut dem till helgendenna vecka eftersom vi gifter oss i slutet av juni!!!) men hon har ju ändå vetat om att vi ska gifta oss 6 månader. Jag blev så otroligt ledsen och nu vet jag inte vad jag ska göra. När hon berättade i söndags att hon inte skulle komma så hade hon mage att fråga om vårt datum helt var spikat eller om vi kunde tänka oss att byta datum så hon kunde komma. Det är liksom 3 månader kvar och vi har ju fixat allt; kläder, florist, frisör, make up, vigselplats och vigselförrättare (vi ska gifta oss borgligt utomhus), och en lokal/resturang precis vid vattnet som är jättesvår att boka om för att den är så populär. Nu, några dagar senare har min nedstämdhet gått över i besvikelse. Jag kan ju dessutom inte bli arg på henne och säga till henne att så här känner jag, för jag vill ju inte att hon ska komma på mitt bröllop bara för att jag blir arg/ledsen/besviken annars. Det blir ju inte så rolig stämning liksom. Det är ju ett val som hon måste göra själv men jag känner mig så bortprioriterad. Jag vet inte vad jag vill med denna tråd, jag behövde nog mest skriva av mig.

  • Svar på tråden MIn bästa vän kommer inte...
  • Anonym (ledsen)

    Tack för alla era tankar. Det är bra att jag får ltie olika synvinklar. Jag vet att det inte är tvång att gå på någons bröllop bara för att man känner varandra som någon skrev, men eftersom vi båda är och har varit under hela vår uppväxt bröllopstokiga och planerat våra bröllopsdagar tillsammans under vår uppväxt och på gymnasiet och även de senaste åren och hon dessutom frågat mig flera gånger om vi ska gifta oss snart för det ska ju bli så roligt nu när vi är vuxna och alla planer vi haft tillsammans nu skulle kunna bli verklighet så känns det konstigt för mig att hon helt plötsligt inte verkar tycka det är så viktigt längre. Men som någon skrev, vi är ju inte samma person så även om jag trodde hon kände precis som jag så kanske inte fallet är så. Jag kanske bara är självisk och egentligen utger mig för att allt bara handlar om min och mitt bröllop, även om jag nog inte trodde att jag var så. Jag behöver nog känna mig besviken och ta en liten "pause" i vår relation och fundera på vad jag vill. För mig tycker jag att denna situation blir nog det som avgör vart våran relation tar vägen. Och jag är nog alldeles för feg för en konfrontation eftersom jag vet att jag bara kommer börja storgråta även om jag egentligen är jättearg och besvike. Det värsta är att jag inte har några andra lika nära vänner som jag känner att jag vill dela min dag med på det sättet som jag tänkte att jag skulle göra med henne, som till exempel alla förberedelser och planering inför och även på stora dagen när jag ska göra mig iordning på morgonen innan vigseln osv. Jag har ingen annan så nära kompis som känt mig så pass länge. Det vänner jag fått under senare åren är nästan uteslutande killar eftersom jag var ensam tjej i min gymnasieklass och tro mig, de skulle inte uppskatta allt "bröllopstjafs" =)

Svar på tråden MIn bästa vän kommer inte...