Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

    Vad är bäst?

    Jag har alltid varit en morgonmänniska.
    Kan kanske bero på att jag är mer eller mindre uppvuxen på landet med djur och allt (farmors gård, och hennes granne som hade kossor bland annat).
    Sen började jag träna simning på högstadiet och dom bästa träningstiderna var innan skolan, sisådär vid 05,30-tiden...
    På gymnasiet så började jag ju med 1 år på lantbruksskola. Mjölkning kl 4 på morgonen är rätt uppfriskande Tungan ute
    Och efter det blev det bilmekaniker-linjen. Under praktiken började vi kl 6, eftersom det är många som ska lämna bilen på morgonen innan jobbet.
    Efter skolan så blev det många olika jobb som hade både tidiga morgnar och sena kvällar och även nätter.
    Men jag har alltid mått dåligt av att jobba på nätterna eftersom jag alltid vaknar runt 9-9.30 tiden oavsett om jag går och lägger mig kl 7 på morgonen och alltså får väldigt dåligt med sömn under nattjobbstider.
    Ett tag kunde jag absolut inte vara vaken längre än 22. Jag kunde somna i princip stående kl 21...
    Men nu har jag tränat upp mig på att vara vaken längre även om jag fortfarande inte kan sova på dagtid sen eller längre än till 9,30...
    Så just nu så är jag nog både en morgon och en kvällsmänniska Flört 
    Får jag välja så jobbar jag hellre förmiddag än kväll dock... 

Svar på tråden Vad är bäst?