• HannahBanana

Orientalisk fest i Sthlm, vilken lokal? PANIK!

Hej! Planerar ett orientaliskt bröllop för ca 250 personer men vet absolut inte vilken lokal jag ska välja! Har läst runt lite på forumet och hört både bra och dåliga saker om bland annat Olles krog, Panorama, Mona Lisa, Hallunda festvåning etc.. Är nu så förvirrad att jag inte alls vet vad jag ska göra! Var och tittade på Panorama igår, det var ju fint där inne..men läget? Mitt i ett industriområde..känns sådär, eller? Jag bor egentligen i Västerås men här hittar jag ingen fin och rymlig lokal så jag tänkte kolla läget i Sthlm..Senaste månaderna har jag letat så mycket så jag nästan tröttnat på hela grejen! Finns det någon som kan komma med något tips ? Mycket tacksam för all info! Sliter snart mitt hår haha..

• Svar på tråden Orientalisk fest i Sthlm, vilken lokal? PANIK!
  • kitkät

Jag förstår att du känner dig frustrerad! När jag & min fästman letade festlokal så var det inte det enklaste, många gånger kände jag att det var hopplöst, men så var vi i Panorama och allt föll på sin plats. 

Tyvärr så är det så att alla orientaliska festlokaler ligger i industriområden typ.

Förutom dom lokaler som du nämner så kan jag tipsa om White Palace i Tensta samt Cleopatra i Södertälje! Båda är jättefina!  

• Lavelii

Håller med Kitkät. Iaf ang Cleopatra. White palace har jag inte sett eller hört något om tidigare.

Vi ska ha vårt bröllop i Hallunda festvåning som just nu renoveras om (så det ska bli spännande att se hur det kommer se ut sen). Vi kommer vara uppemot 400 pers och utifrån vad jag hört så är den lokalen perfekt för det antalet människor. Har hittills iaf bra erfarenhet han som tar hand om Hallunda.
    Eftersom lokalen renoveras nu så ligger dock lite av planeringen på is (dekorationsmässigt och så)...

Annars är nog min favorit Mona Lisa. Fin lokal!
    När ska ni gifta er?

Förstår din stress dock. Jag bor inte heller i Sthlm området. Då är det ännu svårare ju, när man inte har koll. Men till slut föll jag för Hallundas tidlösa (enligt mig) anda i lokalen. Ljust och fint! Lite antikt får jag känslan av när jag ser den.

• goli

Vi kommer att ha vårt bröllop i White Palace och jag älskar den lokalen! Finns dock inget paketpris som på andra ställen men Danny som har hand om allt rekommenderar de han har jobbat med och allt är av bästa kvalitet, kan jag lova dig! Lycka till!

• Festochfoto

förstår din frustation och instämmer att om ute feter orientalisa lokaler så brukar de oftast ligga utanför stan. Men det måste inte vara en orientalsk ägd lokal för att du ska få orientalisk känsla över ditt bröllop. Mycket går att fixa med dekorationer om man hitar bra lokaler. Det finns tex clustret, piperska muren och massa andra ställen i stan. Det är bara hitta en lokal som passar dina behov och sen kan man göra den jätte snygg med dekoration.

• kitkät

Lavelii, du skriver att dom håller på att renovera Hallundas festvåning... Fick du sms om detta eller? Vi fick sms häromveckan från ett okänt nummer där det stod något i stil med "Hej alla par, lokalen ska totalrenoveras och fräschas upp från topp till tå". Vi antog att det smset är från Panorama, men nu när jag läste vad du skrev så tänkte jag att Hallunda kanske råkat skicka sms till oss med eftersom vi hade preliminärbokat den först. Om du också fått ett likadant sms så är det ju alltså inte Panorama!

• kitkät

Och vi som har tänkt "Åh, vad kul att dom ska fräscha upp lokalen, spännande"! Och nu är det kanske så att smset kommer från Hallundas lokal. Skulle uppskatta om du svarade på om det är samma sms du fått :)

• Lavelii

Kitkär: Det är från Hallunda.. Det var samma sms som vi fick! Så det i sin tur skjuter lite på vår planeringen. Vi skulle åka och betala handpenning och skriva på kontrakt och passa på att smaka maten osv helgen efter vi fick de smset. Men när jag talade med dem så var ju inte de lönt med tanke på att det skulle börjas renoveras ganska omgående. Så vi ska dit efter påsk ist. Då kan vi se processen av hur lokalen utvecklas... Slutet på april ska allt vara klart så att bröllopen ska kunna börja i maj igen.
    ska som sagt bli spännande att se...om två veckor

• kitkät

Har du kvar numret som smset kommer ifrån? Min fästman raderade smset. Vi vill gärna ha numret så vi vet nästa gång om det är från Hallunda eller Panorama.

• Lavelii

Hej! Det är det numret som står på deras Facebook sida. Har kvar numret men det ligger i mobilen. Som inte är med mig just nu. 13 tror jag det slutar på eller 20. Kan ta fram det till dig sen
    Panorama är hur fin som helst! Ringde ju dem också men fick aldrig svar. Varken på tele, mail eller Facebook. Så jag gav upp.

• HannahBanana

Tack alla underbara människor för era svar! Efter mycket funderande och letande hittade jag tillslut en fin lokal i Västerås! Lycka till allihop med era bröllop! Puss o kram! :)

Svar på tråden Orientalisk fest i Sthlm, vilken lokal? PANIK!