• Anonym

Hjälp! Tänk om jag är gravid!

Anonym (gravid?) skrev 2013-03-08 08:01:43 följande:

Jag är så tacksam för alla era svar! Som sagt ett väldigt angenämt problem men som jag behövde reflektera lite. Jag gjorde ett grav.test igår vilket var negativt. Däremot har mins mens fortfarande inte kommit. Ringde barnmorskan som rekommenderade en lugn och fridfull helg så skulle förmodligen min mens komma som ett brev på posten.

Däremot bör jag ta ett till test om en vecka för säkerhetsskull.

Ni har så rätt, hur det än blir kommer det bli fantastiskt! Det är ju min och kärlekns lilla mirakel i så fall. Precis som Anne på Grönkulla skrev så är vårt förhållande underbart och vi har alla förutsättningar för att få ett barn så det finns inget skäl till varför det inte skulle fungera.

Klokt som en bok låter det där :) Vi har samma "problem", fast det är inte problem för oss för vi har försökt bli gravida länge... Men skulle jag bli det denna månad (vi gifter oss också i juli) innebär det att vi skulle vara ungefär i vecka 20 :) Och jag vet inte när Ni planerar att resa men du kan ju resa gravid... Beror iofs på När på hösten. Lycka till! Allt har en mening! Och det finns egentligen ingen rätt tid för sådant här, mirakel kan man inte styra över :) Kram & trevlig helg
Svar på tråden Hjälp! Tänk om jag är gravid!