• Ankan2­013
    Äldre 6 Mar 21:47
    4010 visningar
    6 svar
    6
    4010

    Ätbara blommor i bubblet

    Såg en så fin grej med en lavendelstjälk i champagnen.

    Vi gifter oss i maj och jag skulle vilja ha någon fin blomma i varje bubbelglas. Vad skulle kunna bli snyggt?
    Skall man köra bara blomman el hel stjälk..då måset den ju vara ganska styv.

    Vad tror ni? 

  • Svar på tråden Ätbara blommor i bubblet
  • Äldre 6 Mar 22:21
    #1

    Något att tänka på när du lägger en blomma i bubblet är att det kan lossna bitar (både bitar av kronbladen men också typ pistiller eller liknande) och det ser inte så fräscht ut när det ligger och flyter runt på ytan.
    Det känns mer som skräp då än som en snygg grej.

    Prova hemma först så ni inte upptäcker i efterhand att det inte var en bra idé Flört
     

  • Äldre 7 Mar 00:26
    #2

    Ringblommpr, penseer och tulpaner går att äta, men tänk på att köpa obesprutade blommor

  • Äldre 7 Mar 06:33
    #3

    Såg en fin sak där de hade satt en  ros på champagneglaset. De hade klippt stjälken kort och delat den på mitten och satt den med en stjälkhalva på varje sida om glaskanten. Hittar ingen bild som visar vad jag menar. Så slipper ni få blomdelar i drickan. 

  • Äldre 7 Mar 09:21
    #4
    Sjörå skrev 2013-03-07 06:33:05 följande:
    Såg en fin sak där de hade satt en  ros på champagneglaset. De hade klippt stjälken kort och delat den på mitten och satt den med en stjälkhalva på varje sida om glaskanten. Hittar ingen bild som visar vad jag menar. Så slipper ni få blomdelar i drickan. 
    Det tror jag kan vara en bättre idé Glad
    majjja skrev 2013-03-07 00:26:16 följande:
    men tänk på att köpa obesprutade blommor
    Ja det är jätteviktigt. Helst direkt från egen trädgård så man är säker.
  • Äldre 7 Mar 10:19
    #5

    Jag skulle ta småblommiga penséer, dvs de som är mer som violer i storlek. Bara använda blomhuvudet och låta det flyta ovanpå. De skräpar inte, är dekorativa och dessutom kan du köpa en ampel med massor av blommor på utan att bli ruinerad.


    Dessutom är de i säsong och går bra att köpa svenskodlat och därmed lättare kolla ev besprutning.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Äldre 7 Mar 12:39
    #6
    passionsblomman skrev 2013-03-07 10:19:44 följande:

    Jag skulle ta småblommiga penséer, dvs de som är mer som violer i storlek. Bara använda blomhuvudet och låta det flyta ovanpå. De skräpar inte, är dekorativa och dessutom kan du köpa en ampel med massor av blommor på utan att bli ruinerad.


    Dessutom är de i säsong och går bra att köpa svenskodlat och därmed lättare kolla ev besprutning.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    ooh så fint :) 
    Min syster ville ha violer i sin brudbukett och då fick hon (efter hennes godkännande) små penseér varpå hon utbrast "ja, precis sånahär violer ville jag ju ha"
    De är oerhört söta de små blommorna, översållar alltid min balkong med massa med penseer på våren.  
Svar på tråden Ätbara blommor i bubblet