• Akjson

    Hur gör ni era bröllopsprogram?

    Gör ni era själva? Vad tänker ni ha med? Printrar ni själva?

  • Svar på tråden Hur gör ni era bröllopsprogram?
  • TeSsAn90

    jag tänkte göra mina själva, men hur vet jag inte riktigt än.. och jag försöker samla lite material till de:)
    jag tänkte ha med lite pyssel, kluringar, bordsplacering med information om varje gäst och vilken relation de har till bruden eller brudgummen. hinns mycket att hitta bara man googlar på festhäften till bröllop:)

     

  • Chicita

    Vi gjorde våra själva.
    Jag använde Word och sen skrev jag ut dom på lite tjockare papper.
    Tanken var mest att vi ville presentera menyn, och sen ge folk något litet att pyssla med om vi inte hade lyckats fullt ut med bordsplaceringen Flört 
    Vi ville dock inte att folk skulle sitta och läsa sig till allt om sina bordsgrannar, utan vi ville att dom skulle prata med varandra, därför la vi in lite saker i vårt "bröllopsbingo" som gick ut på att man skulle pricka om någon hade sagt något eller om man hörde något. Så att man alltså kunde påverka det själva - genom att prata med bordsgrannarna Glad
    Så här blev dom







     
  • dellelgarin


    Min blivande är duktig och vi har gjort två helt olika inbjudningar till våra 30 års kalas under året och sen skickat till tryckeri, så oxå med inbjudan, vigselprogram och bröllopsprogrammet.

    Inbjudan går ut nästa vecka och resten kommer gå i samma stil postar det näst sista utkastet här, så ni får känslan :)
    Vi vill att vigselprogrammet skall innehålla, namnet på vigselförättaren, vad låtarna heter osv tack till solisterna osv...

    Bröllopsprogrammet skall innehålla den lite speciella menyn, två korta snabbsvisor nåt mera....
  • FruForsmark

    Tänk på att om ni har toastman/madam så kanske de vill smyga in sånger och hemliga uppdrag i dem. Vi fixade våra till hälften och skickade över dem och jodå det kom allt med lite annat smått och gott som var jättekul överraskning :)

  • Akjson

    Jag ska kolla med toasparet....fast vi ska så många program, ca 100, så ja g kan inte överlåta printning/tryck på dem...

  • Carina10

    Jag reggade mig på en sida som heter www.brollopsguiden.se
    Där kan man fixa lite av festprogrammen så jag tänkte göra en del därifrån.

    Har gjort häfte till en vän på dennes bröllop o de var megaskoj men nu är det mitt eget...kanske inte så skoj på de viset. Kan ju inte skojja till det :)

  • Akjson
    daniiel skrev 2013-03-06 13:57:48 följande:
    Vi gjorde våra själva, i publisher, och sedan skrev vi ut dom på ett lokalt tryckeri. Det var enkelt och blev ganska billigt faktiskt :) Billigare än att skriva ut det själva.
    Är publisher ett program man kan ladda ner?
  • Akjson
    Carina10 skrev 2013-03-19 15:16:16 följande:
    Jag reggade mig på en sida som heter www.brollopsguiden.se
    Där kan man fixa lite av festprogrammen så jag tänkte göra en del därifrån.

    Har gjort häfte till en vän på dennes bröllop o de var megaskoj men nu är det mitt eget...kanske inte så skoj på de viset. Kan ju inte skojja till det :)
    Har oxå reggat mej på brollopsguiden så lyckas jag inte med publisher så fixar vi det via brollopsguiden. Jag är så himla dålig på sånt här så jag är redan nervös över hur jag ska fixa till det.....
  • daniiel
    Akjson skrev 2013-03-19 15:32:19 följande:
    Är publisher ett program man kan ladda ner?
    Ja, jag tror att vi gjorde det. Sedan fick jag en färdig mall av någon snäll tjej här på BT, så då blev det riktigt enkelt att göra det :) Om du vill kan jag skicka mallen till dig, kolla min presentation och skicka ett mejl till mig isåfall :)
  • tessank

    Vi beställde våra från vistaprint! Beställde deras broschyr som festprogram, blev kanon och inte så dyrt då man väldigt ofta får erbjudande om att beställa 25st gratis och bara betala för portot.

  • sansun
    daniiel skrev 2013-03-19 18:23:51 följande:
    Ja, jag tror att vi gjorde det. Sedan fick jag en färdig mall av någon snäll tjej här på BT, så då blev det riktigt enkelt att göra det :) Om du vill kan jag skicka mallen till dig, kolla min presentation och skicka ett mejl till mig isåfall :)
    Åååå, inte skulle man kunna få ta del av den mallen?????  Är verkligen helt värdelös på datorer, men skulle vara kul att kunna göra något själv. (åtminstonde prova )  kan du maila mig den på sandra.sundberg@zonline.se  försökte gå in på din blogg men det gick inte skicka något meddelande :-O
    Tack på förhand!  
  • daniiel
    sansun skrev 2013-03-19 22:19:10 följande:
    Åååå, inte skulle man kunna få ta del av den mallen?????  Är verkligen helt värdelös på datorer, men skulle vara kul att kunna göra något själv. (åtminstonde prova )  kan du maila mig den på sandra.sundberg@zonline.se  försökte gå in på din blogg men det gick inte skicka något meddelande :-O
    Tack på förhand!  
    Jag ska skicka :)
  • Akjson
    jimsan78 skrev 2013-03-20 16:07:01 följande:
    vi beställde från bröllopstryck.se
    Jag har beställt våra inbjudningar därifrån men att beställa 100 program blir tyvärr för dyrt. Men dom var riktigt fina och deras mall var superbra....
Svar på tråden Hur gör ni era bröllopsprogram?