• cocco

Klänning med kort ärm

Jag vill ha en brudklänning med kort ärm, men behöver alla tips jag kan få på vart jag kan hitta det!
    Har tittat mycket på Dino, jenjenhouse och många andra sidor men inte hittat den jag vill ha än.
    Välkommen med dina tips!!

• Svar på tråden Klänning med kort ärm
  • cocco

Tänkte mer på en vanlig A-line-kjol..

• ThereseV

Men om du har hittat underdelar du gillar, och tänkt beställa via internet så kan du ju ta överdelen från en klänning och underdelen från en annan.

• daniiel

A-linje kjol, vad mer? Satin? Spets? Chiffong? :)

Som ThereseV skriver, så kan man ju klippa och klistra ihop flera olika klänningar samt göra ändringar på klänningar, tex en klänning med släp till en klänning utan släp osv.

• cocco
    daniiel skrev 2013-03-05 15:00:36 följande:
    A-linje kjol, vad mer? Satin? Spets? Chiffong? :)

Som ThereseV skriver, så kan man ju klippa och klistra ihop flera olika klänningar samt göra ändringar på klänningar, tex en klänning med släp till en klänning utan släp osv.
    Jag vill ha en klänning med korta ärmar i satin, med släp.
    Hur gör jag för att klippa och klistra då? Tänkte beställa från Dinobridals. Hur kan jag vara säker på att de uppfattat mina ändringar och följer dem? Vilket pris gäller när jag klipper och klistrar?
  • ThereseV

Det lättaste är att använda photoshop (eller paint om du inte har något annat ritprogram).
    Helt 100 kan man ju aldrig vara, men skriver du med enkla och tydliga instruktioner och har bild på det (helst bara bilder på dom delar du vill ha och inte alla orginalbilder för då kan det bli otydligt vilken bild dom ska gå efter) så är chansen större att det blir rätt. Men beställer man från kina så ska man ju vara beredd på att det inte blir exakt likadant som på bilderna.
    Priset hänger på hur avancerad den är, det lättaste är att maila och fråga dom innan du beställer:)  

• daniiel

Googla fram en bild på en klänning med en överdel du gillar och en klänning med en nederdel du gillar och lägg in här :) Ja, alternativt en klänning med både en överdel och nederdel du gillar såklart.

• cocco
    daniiel skrev 2013-03-05 15:42:46 följande:
    Googla fram en bild på en klänning med en överdel du gillar och en klänning med en nederdel du gillar och lägg in här :) Ja, alternativt en klänning med både en överdel och nederdel du gillar såklart.
    Har tyvärr inte photoshop... Men jag har tänkt mig något som liknar en blandning av det här: :)
    Överdel:

Nederdel:

Svar på tråden Klänning med kort ärm