• Klara
    Äldre 4 Mar 20:33
    9123 visningar
    14 svar
    14
    9123

    Bröllop New York juni 2013

    Jag och min sambo ska gifta oss i Svenska kyrkan i juni och vi håller just nu på att boka fotograf. Är det någon som har gift sig i svenska kyrkan i New york och som vet ungefär hur lång tid vigseln tar (inkl. mousserande och tårta efterråt)?

    Någon som har erfarenhet av att beställa blommor via nätet till N,Y? (tex. "Roses and Blooms" eller Madison Avenue Florist alt via Helena Liljeblad?)

    Glad

  • Svar på tråden Bröllop New York juni 2013
  • Tillma­nenoch­tillba­k
    Äldre 15 Mar 02:35
    #1

    Hej! Vi har även planer på att gifta oss i new york under juni månad! Hakar gärna på den här tråden och hoppas på massor med tips och idéer.

  • suss18
    Äldre 18 Mar 09:57
    #2

    Hej!

    Ska gifta mig i NY den 20 April......
    Vilket är SNART;)

    Hänger gärna med här också och hoppas på bra tips, blommor, frisör, restaurang etc!!

  • Tillma­nenoch­tillba­k
    Äldre 18 Mar 22:00
    #3

    Det jag funderar mest på är fotograf.. Behöver inte vara proffs bilder, men att någon i alla fall kan ta några bilder med typ systemkamera. Vi åker själva och gifter oss i hemlighet, annars hade släkt och vänner kunnat ta bilder..

  • suss18
    Äldre 25 Mar 17:53
    #4

    Pratade med kyrkan och de sa ca 20-30 minuter!!

  • Tillma­nenoch­tillba­k
    Äldre 3 Apr 20:36
    #5
  • Tillma­nenoch­tillba­k
    Äldre 3 Apr 20:38
    #6
  • Tillma­nenoch­tillba­k
    Äldre 3 Apr 20:51
    #7

    Åh! Äntligen. Har inte kunnat skriva i rutan där man svarar.. Därav de tidigare två inläggen.


    Nu börjar det mesta vara bestämt.


    - Ringar beställda


    - Klänning beställd


    - Kikat runt på vigselförättare/Officient som kan veckan vi tänker gifta oss, men inte valt ännu. (Någonstans mellan 3/6-7/6


    - Kollat med fotograf med ej bokat dag..Jag mailade runt till flera svenska i NY. Mailadress och priserna jag fick höra av dem är:


     


    www.aliciaswedenborg.com/journal


    info@aliciaswedenborg.com "jag har många stora paket men även ett litet specialpaket anpassade efter lite mindre vardagsbröllop. vi fotograferar i ca 1,5 h antingen vigsel och kortare porträtt eller en längre porträttsession på ett par platser som ni väljer, beroende på vilka så kan det ta lite längre tid att ta sig mellan dem. det bjuder jag gärna på men glöm inte avsätta lite extra tid för det i så fall i schemat. jag gillar bilder som är avslappnade och vackra fyllda med känslor, helst lite fnitter. efteråt får ni alla de bra bilderna digitalt så ni kan göra egna kopior hemma i sverige. pris för detta paketet är 1 000 dollar (+ ev korta taxiresor om vi behöver) "



    www.evadahl.com


    evadahl.photo@gmail.com "Min avgift är $1000, och då ingår:
    - 2,5 timmars fotografering
    - 100+ bilder (jag tar fler bilder och väljer de bästa)
    - Högupplösta filer på en DVD
    På 2,5 timmar hinner vi med att fota vigseln samt porträtt på en plats, möjligen två om de är relativt näraliggande. (Jag föreslår att vi fotar på lite olika platser i parken, med utgångspunkt från var ni har vigseln.) Eventuell extra tid kostar $300 per timme ($150 per halvtimme), och om ni vill ha papperskopior så kostar det $100. Jag skickar bilderna inom 6 veckor."



    clorenzpalma@nyc.rr.com "Kul att ni planerar vigsel i Central Park, juni är en underbar månad i New York. För fotografering av vigsel och bilder efteråt tar jag $500, då får ni bilder genom dropbox eller på en cd. För $ 500, brukar bild summan ligga på 150 - 200 bilder, efter en tuff edit. Och lätta redigeringar, som att beskära och ändra ljuset om det behövs. "



    agatonstrom.com
    agatonphoto.com
    studio@agatonstrom.com


    "Mitt bröllopspaket kostar $600 och innehåller:
    3 timmars fotografering (vigsel och porträtt)
    Alla bilder läggs upp på min hemsida och ni kan se bilderna genom en
    login kod. En DVD med alla bilder i hög upplösning. Jag blandar svartvitt och färg
    men inkluderar även färg versioner av alla svartvita bilder så att ni
    har alla valmöjligheter. Det brukar bli ca 150-200 bilder. Alla bilder är redigerade och ni får
    all abilder i både färg och svartvitt."

  • Tillma­nenoch­tillba­k
    Äldre 3 Apr 20:56
    #8

    Vi har bestämt oss för Agaton Strom. Bra pris och det är något jag faller för när jag ser på hennes bilder på hemsidan. De är inte perfekta och vanliga bilder, utan vackra unika fina som verkligen fångar ögonblicket.


    Känns bra! Hoppas bara att det blir så med :P

  • ean
    Äldre 10 Apr 17:19
    #9

    Jag ska gifta mig med min fästman i NY i slutet på maj, och jag har inte planerat någonting ännu! Men det känns som om jag vill ha det enkelt och spontant. Så jag fixar nog det mesta själv. Men hoppar på tråden för lite inspiration och tips kanske!

  • suss18
    Äldre 12 Apr 19:55
    #10

    Knappt en vecka kvar och känner att jag har det mestanunder kontroll!!!! Vädret verkar vara på vår sida-vår i New York!!! Åker på torsdag!! Längtar!!!❤❤❤

  • suss18
    Äldre 30 Apr 15:56
    #11


    Då va det klart!!
    Kan verkligen rekommendera min frisör:
    Elin Nyberg
    http://www.elinnybridal.com/weddings.html

    Makeup anlitade jag Amanda
    amanda@ybfbeauty.com

    Båda kom till mitt hotell så det va super smidigt!

    Vi gifte oss i Svenska Kyrkan och hade världens underbaraste präst: Stellan
    På kvällen åt vi middag på trenidga "The Standard Grill"

    Fotografen kan jag inte rekommendera nog. Super nöjd med allt!!
    Följ länken så kan ni se bilderna han tog!!


    ">


    Hör av er om ni har några frågor om att gifta sig i New York!!
  • Äldre 30 Apr 18:21
    #12

    Graftis! Vad härlugt!

  • BigApp­leBrid­e
    Äldre 4 May 09:51
    #13

    Grattis suss18! Vilka fina bilder! Vi hade också tänkt anlita Michael men han var tyvärr bortrest när vi ska gifta oss. Får jag fråga hur mycket hår och make up kostade? Är make up-artisten också svensk? Återigen stort grattis!

  • BigApp­leBrid­e
    Äldre 4 May 09:53
    #14

    Hoppar också på den här tråden, jag och min fästman gifter oss med vigselförrättare i september!

Svar på tråden Bröllop New York juni 2013