Klänning från Stora dagen
Hej
är det någon som köpt sin brudklänning från Stora dagen i tyresö. Dom beställer sina klänningar från Kina och alla klänningar kostar 1900 kr.
Var ni nöjda, var klänningarna fina mm
tacksam för svar
Hej
är det någon som köpt sin brudklänning från Stora dagen i tyresö. Dom beställer sina klänningar från Kina och alla klänningar kostar 1900 kr.
Var ni nöjda, var klänningarna fina mm
tacksam för svar
Jag kollade på sidan, men alltså. Är det verkligen lagligt? Du väljer ju bland en massa märkeskläningar... Vad jag har förstått det som så är det alltid olagligt att beställa kopior, men framförallt om det är för kommersiellt bruk, vilket det där ju är... Det känns ju som att risken är att hon åker fast i tullen och då får man ju inte sin klänning =S
Kan inte lagen när det gäller det.. men är alla kina klänningar olagliga då eller?
Inte om man gör ändringar, men om du beställer en likadan som en märkesklänig (dvs lämnar in en bild och dom syr en likadan) så är det olagligt.
Nu är det väl ofta som det står att dom inte gör dom exakt likadana, men på den där sidan så valde du ju bland färdiga klänningar..så antingen är det olagligt eller så får du inte det du tror att du beställer =S
Om jag inte har missat något...
oki tack så mycket ..då vet jag