• Jessies

Vad kostar era brudklänningar? Är min för dyr....

Hej på er!

Jag måste bara fråga er vad era brudklänningar kostar.

Har hittat drömklänningen nummer 1. Men det är bara ett litet problem. Den kostar 10 900...

Är jag helt galen som ens tänker tanken? Hade tänkt mig max 7 000. Men funderar på om det inte kan vara värt det eftersom jag kommer ha en relativt billig ring (sådant är inte viktigt för mig). Så då kanske man kan få unna sig och kosta på klänningen.... 

Jag vill nämligen ha en klänning med arm. Säger man det när man är inne i butik och provar så minskar utbudet från typ 1039394484875 klänningar till.... Typ 2. 

Men i den sista butiken vi var inne i hittade jag verkligen Klänningen med stort K. Med snygg arm och allt.

Åh, åh, åh. 

Bröllopshälsningar,

Jessica 

• Svar på tråden Vad kostar era brudklänningar? Är min för dyr....
  • AgnesB

Har du råd så tycker jag att du ska köra! Du kan ju tänka på om du kanske vill sälja den efteråt. Men det kan ju bli svårt också.

Jag måste säga att jag verkligen INTE trodde på detta med att "om det är den rätta klänningen så bara VET man det". Sedan var jag inne på min tredje runda med klänningar och provade en och kände att mitt hjärta liksom hoppade. Jag såg ut som... mig själv! Bara en riktigt fin och bröllopsklädd version av mig själv och inte som någon brudkarikatyr från en film. Jag fastnade helt för den och har inte ens tänkt tanken på en annan klänning sedan dess.

Nu är den beställt och jag åker till Paris för att hämta den 5e maj. Ååå, vad jag gläder mig! Och det var en gåva från min fina mamma :)

• jeanettejohansson

11 tusen är ju ingenting när det kommer till brudklänningar! Jag tycker att du ska unna dig den om den känns rätt!

Min mamma kommer betala min klänning, och hon är helt galen i klänningar så min kan bli hur dyr som helst... Jag har dock inte bestämt mig för en klänning än.

Hittar jag en som jag älskar för 2000 så är det en bonus (snällt mot mammas plånbok), men om jag blir helt förälskad i en klänning för 15 tusen så kommer jag inte att låta bli pga priset.

Så.. KÖP DEN! :) se det som ett sätt att binda pengarna;) Om ni får ekonomiska bekymmer i framtiden så kan du sälja den för 6 tusen på blocket !

• AgnesB

PS: Har du ingen bild? Jag ville också ha arm så jag är nyfiken på hur din ser ut. Det finns så få av de!

• hannijohanna

Min kostade 10 000 kr och det känns helt rätt. Man gifter sig ju bara en gång (förhoppningsvis ;)) Och då ska det ju kännas rätt! :)

• afturelding

Har du råd så ska du givetvis köpa den! Och 4000 mer är inte hela världen om man har pengarna. Det är jättesvårt att hitta klänningar med ärm, jag har själv letat. Jag har en lite tokigt placerad tatuering som jag antingen vill dölja eller visa helt, men jag trivs inte i axelbandslöst så min klänning måste ha ärm och hög rygg. Slutade med att jag tog beslutet att sy den själv, så min klänning kostar c.a 1000 kronor ;)

• Fröken Fräken

Jag har förälskat mig i en klänning för 17 000! Men jag kollade upp vilka andra butiker i Sverige som har samma märke och hittade tre till och på en annan butik kostade samma klänning "bara" 11 000! Så nu kommer jag (förmodligen) slå till. Ring tillverkaren och be om en lista på alla återförsäljare!

• AgnesB

Brukar det inte vara billigast att köpa direkt från tillverkaren?

• stormhelen

Har du råd så kör på din drömklänning.

Som någonnämnde tidigare i tråden så är 10.000 kronor inget märkvärdigt dyrt vad gäller bröllopsklänningar. Skulle snarare säga att det är ganska så prisvärt.

• Principisessan

Jag köpte en dyr klänning till mitt första bröllop. Den kostsde 16000 ordinarie pris men fick den för 10000. Sålde den sedan för 6000kr.

Nu när jag ska gifta mig igen så vill jag se annorlunda ut, än förra gången. Jag vill inte ha något snarlikt och det fanns inga klänningar i vadngd i stan som var något som jag tänkt mig, så min köpte jag från en kinasajt för 2400kr. Jag älskar den faktiskt lika myfket som den förra, om än inte mer för den är så jag och mina fina skor kommer synas.
    Det jag vill säga är att det inte är priset som avgör, utan hjärtat. När man hittat the one, så vet man. Oavsett pris

Svar på tråden Vad kostar era brudklänningar? Är min för dyr....