• sofial­amouri
    Äldre 25 Feb 01:36
    44627 visningar
    41 svar
    +1
    41
    44627

    Makeup store förstörde nästan min stora dag!

    Hej allihopa! Här kommer en liten berättelse som gjorde mig väldigt ledsen men som slutade bra! Jag gifte mig i fredags och hade bokat tid i en makeupstore butik i Stockholm över telefon. Jag berättade att jag skulle gifta mig och tjejen som svarade sa grattis. Hon sa även att jag skulle få en av dom två bästa makeupartisterna som jobbade i butiken. Jag frågade om priset och hon sa att det kostade 300kr utan produkter. Hon dubbelkollade med sin kollega också. Vi la på luren och jag såg väldigt mycket fram emot att bli sminkad av ett proffs på min stora dag. Stora dagen kom och jag hade fixat håret hos frisören när jag kom till makeup store. Jag hälsade på tjejen som skulle sminka mig och jag frågade om det ingick lösfransar i sminkningen. Hon frågade då vad det var för sminkning jag ville göra. Ja brudsminkning sa jag? Jaha nej då ingår det inte svarade hon. Så jag kollade på lösfransarna och frågade vad dom kostade. Jag hade endast 500kr med mig i kontanter och inget kort eftersom jag skulle byta om hos min brudtärna efter makeup och åka direkt så tog jag inte med mig någon plånbok. 1500 kr kostar brudsminkningen svarar tjejen. Jag fick en chock och började förklara att jag hade fått ett annat pris i telefonen. Hon var väldigt nonchalant och svarade att jag måste ha hört fel. Jag berättade om hela samtalet för henne och bad henne kolla vem som hade tagit emot mitt samtal. Hon var väldigt otrevlig och gick för att ringa sin chef. Hon kom tillbaka och sa bara.. Jag kan sminka för tre hundra kronor men då kommer jag inte använda bra produkter som det är i brudsminkning. Jag försökte förklara att det var min stora dag och att det bara var några timmar kvar. Hon svarade att det måste varit en praktikant som svarade i telefon när jag ringde och bokade. Det slutade med att mina tårar sprutade och jag gick därifrån. Jag gick och köpte lösfransar och åkte hem och sminkade mig själv. Tur att jag har läst sminkbloggar länge och är intresserad av smink så jag blev rätt nöjd ändå. Det var inte priset som var fel tycker jag utan hennes bemötande på min stora dag. Det hade kunnat förstöra min dag.. Aldrig mer makeup store!!


    Brudsminkning
  • Svar på tråden Makeup store förstörde nästan min stora dag!
  • sofial­amouri
    Äldre 25 Feb 18:15
    #12

    Tack för er fina respons allihopa! Ska försöka svara er alla i ett enda inlägg.
    Jag har mailat makeup store och även försökt ringa till huvudkontoret men jag blir bortkopplad efter några signaler. Har inte fått något svar än! Återkommer så fort jag får svar! 

    Hon sa inte så mycket när jag började gråta utan ryckte mest på axlarna och suckade och klämde fram "jag är ledsen!" -det borde du vara sa jag!  

    Det känns inte direkt värt att skriva till butiksansvarige eftersom hon påstod att hon ringde chefen och hon var med på beslutet att inte hjälpa mig. Jag har själv jobbat i butik som kosmetikansvarig i en klädbutik och vi har ibland haft missnöjda kunder. Jag skulle aldrig låta en kund gå gråtandes från butiken utan skulle hitta på vad som helst för att göra kunden nöjd. Det tror jag även min chef hade sagt om  jag hade frågat. SJÄLVKLART gör man sitt bästa för kunden men även för butikskedjans rykte. Men det tyckte tydligen inte Makeup Store.  

    Det är ju verkligen tur att jag har lite erfarenhet när det gäller makeup och det kanske var någon mening med att jag skulle göra det själv för alla mina vänner sa att mitt smink var finare än dom någonsin fått när dom sminkat sig i butik.

    Jag ska även tillägga att jag sprang till Kicks för att fråga efter en makeupartist men dom hade ingen i butiken just då men dessa två söta butiksbiträden erbjöd mig att sminka mig ändå. Men jag tackade nej men då bjöd dom på två prover från Chanel och Dior på lite smink. 

    Efter det till Åhlens för att fråga och dom hade inte heller någon makeupartist i butiken men även den tjejen erbjöd att sminka mig helt gratis. Så det finns även underbara butiksbiträden som förstår en kvinnas frustration på hennes bröllopsdag!

    Kram på er alla! Lägger upp lite bilder senare :)




    Jag till höger såklart på sista bilden. Har bara dåliga mobilbilder. Har inte fått alla än :) 
     
  • sofial­amouri
    Äldre 25 Feb 18:18
    #13
    Bmw skrev 2013-02-25 18:11:43 följande:

     


    Jag ska ha MUS när jag gifter mig. Fick då informationen att deras brudsminkningar kostar 1500:- och då ingår provsminkning och du får även produkter. Minns dock inte om det var till värde av hela beloppet. Tror det där är deras koncept så tycker det är konstigt att dom inte skulle ha koll på det överhuvudtaget!


    Men jag frågade om det ingick lösögonfransar i butiken och det ingick ju inte i brudsminkning? Och sen är det inte mitt ansvar att hon ger mig ett annat pris i telefonen. När hon tillochmed gratulerar till bröllopet. Jag personligen tycker att 1500 är ett rån och ett hån!  
  • sofial­amouri
    Äldre 25 Feb 18:27
    #15
    Sandra01 skrev 2013-02-25 18:24:21 följande:

    Ååå du är verkligen SÅ fin på bilderna!!! vad härligt att det ändå löste sig till det BÄSTA!!!!


    återkom gärna och berätta om vad Make Up store svarar... Ska bli spännande.
    det minsta dom kan göra nu är att, främst be om ursäkt, kompenser på nåt sätt... Hmm... gratis produkter :)


    Stort grattis till ert giftemål!!!


    Tack så hjärtligt. Jag vill ha det ganska så enkelt som du såg med alla mina vänner och en stor fest. Men jag tyckte ändå att jag lyckades med min look som "enkel" brud. hihi.. nu provade jag att ringa till MUS igen efter alla fina peppande inlägg och nu kom jag fram men dom hade såklart stängt så ska ringa i morgon bitti. <3
  • sofial­amouri
    Äldre 25 Feb 18:30
    #17
    SoonToBeBride2013 skrev 2013-02-25 18:29:29 följande:

    Vad vacker du var!!! :) Ser ut som en grekisk gudinna med den klänningen och utsläppt vågigt hår :)


     


    Vad kul att höra att det fanns andra butiker som iaf uppträdde sig mänskligt.. Jag har bestämt mig för att sminka mig själv på min bröllopsdag, litar inte riktigt på att okänd person kan göra precis som jag vill ha det.


    Men tack vad fina ord! Ja det tycker jag du gör rätt i. Hör gärna av dig om du vill ha lite tips! kram
  • sofial­amouri
    Äldre 25 Feb 19:27
    #21
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2013-02-25 19:08:22 följande:
    Åh så fin!!! Hoppas tjejen åker ut med huvudet före...! Åh vad irrirerad jag blir på att hon kunde bete sig så! Men så otroligt snällt av de andra!
    JA! Det finns verkligen fina människor. Tack så mycket :) 
  • sofial­amouri
    Äldre 25 Feb 19:28
    #22
    Bmw skrev 2013-02-25 19:15:10 följande:

    Jag försvarar absolut inte mus om det känns så. Men oavsett om det är franchise eller inte så har dom ju samma priser överallt tror jag. Så jag fann det bara så fruktansvärt konstigt att dom i butiken inte skulle veta, vilket den som svarade i telefonen tydligen inte gjorde. Nä fransar ingår inte vart jag informerad om när jag bokade min tid, då måste man nog välja till dom som en av produkterna man får om man betalar 1500:-.


    Frågan är ju vad man är villig att betala helt enkelt.


    Hon skyllde på att en praktikant ska ha svarat i telefonen. Vilket jag tyckte var otroligt oproffsigt. 
  • sofial­amouri
    Äldre 25 Feb 19:32
    #23
    Grodprinsens brud skrev 2013-02-25 19:24:10 följande:
    Skit i butiksansvarig och maila till make-up-stores kedjekontakt istället. Det brukar ju sällan vaar lönt att gå till den butik där de har den taskiga jargongen.. Vem vet, du kanske till och med får lite produkter som plåster på såren.. Jag skulle inte välja MUS eftersom jag gjorde en sådan där make-up kurs där man får produkter etc för ca 500 kr och jag blev jättebesviken.. Tjejen som sminkade såg enorms spacklad ut och när hon stod så nära såg man sprickorna i hennes foundation.. Min sminkning gjorde hon ganska neutrl och i min mening inte alls festlig så nej... jag går hellre antingen till en "riktig" sminkös eller till frissan där jag kan bli glatt överraskad istället.. 

    Men varför du skuille behöva en sminkös kan jag inte förstå! Du är verkligen otroligt fin på bilderna! Jag önskar att jag kunde smina mig så...  
    Ja jag har mailat och försökt att ringa men inte fått något svar än. Får se om jag får det. Ja när jag kom till butiken så var tjejen som skulle sminka också jättesminkad i svart. Hon kanske hade gjort det bättre på mig.. 

    Tack så mycket fina du för dom fina orden. Det är tur att jag är så intresserad men tyckte det skulle vara skönt att göra det lite "festligare" att bli i ordning gjord på den stora dagen. Men allt har en mening. Följer du sminkbloggar? Det finns många bra men mycket bra tips och steg för steg guider. Sen är det bara att träna. Om man har ork kan man träna innan man går och lägger sig några kvällar i veckan. Övning ger färdiheter. Hör gärna av dig om du vill ha sminktips eller bloggtips :) KRAM! 
  • sofial­amouri
    Äldre 25 Feb 19:34
    #25
    PimPim83 skrev 2013-02-25 19:33:51 följande:
    Du är jättefin på bilderna TS!
    Hjärta Tack snälla!
  • sofial­amouri
    Äldre 25 Feb 20:29
    #28
    Sandra01 skrev 2013-02-25 20:27:44 följande:
    sofialamouri: Var det du som hade safir i din ring? eller har jag blandat ihop dig med ngn annan här på BT?
    jag tror du har blandat ihop mig med någon annan :) 
  • sofial­amouri
    Äldre 25 Feb 22:39
    #30
    Tooie skrev 2013-02-25 20:55:14 följande:
    I en brudsminkning ingår även en provsminkning någon vecka innan där man går igenom vad man ska ha för färger med mera...... och jag kan nästan tycka att säger någon att en brudsminkning kostar 300 kr hade jag reagerat på att något inte stämde.. speciellt eftersom du skriver att du är intresserad av smink och läst mycket bloggar då borde du vara medveten om att en brudsminkning kostar mycket mer pengar. 

    Och eftersom du inte fick någon provsminkning innan ska du absolut inte betala 1500:- det borde hon frågat innan... det är inte make up store det är fel på utan personen du träffade i butiken som var väldigt oproffsig. Tråkigt att detta hände...
    dock förstår jag inte heller varför du sprang iväg när hon sa att hon kunde sminka dig för 300 kr... alla make up stores produkter är bra.. (tyckte hennes kommentar var lite konstig dock  "Jag kan sminka för tre hundra kronor men då kommer jag inte använda bra produkter som det är i brudsminkning")

    tycker hela situationen var lite märklig faktiskt....

    men hoppas din dag blev bra ändå... 
    Jag kanske borde kollat upp innan och som jag skrev tyckte jag inte att priset var det största problemet. (även om jag måste erkänna att jag tycker det är ett rån!) Jag hade så himla mycket i tankarna inför bröllopet så jag reagerade inte på priset. Eftersom hon tillochmed sa att "då ska du få en av våra bästa makeupartister" och även gratulerade för bröllopet. 

    Tjejen i butiken nämnde inget om någon provsminkning ens när jag var i butiken. Jag sprang inte iväg när hon sa att hon kunde sminka mig för 300, men efter ha fått ett sånt dåligt bemötande och du redan är stressad över att allt ska klaffa så kom tårarna och då har jag ingen lust att sätta mig i en sminkstol och bli sminkad av någon som precis himlat med ögonen mot mig. Det var exakt så hon sa att hon inte använder så bra produkter som hon använder till brudsmink. Jag hade min bästa vän med mig och vi pratade efter och även hon hörde allting.

    Min dag blev superbra ändå! :) tack! 
  • sofial­amouri
    Äldre 26 Feb 11:24
    #31

    Hej allihopa. Har fått ett litet svar från MUS nu, Hej Sofia, Det var mycket, mycket tråkigt att höra om din negativa upplevelse i butiken i Skärholmen. Speciellt eftersom detta var din stora dag som ska vara den bästa i ditt liv! Vi kommer att ta detta vidare till den på vårt huvudkontor som ansvarar för butiken i Skärholmen. Vi återkommer till dig när vi fått återkoppling. Vänligen, Make Up Store Så vi får se om dom hör av sig mer.

  • sofial­amouri
    Äldre 27 Feb 10:01
    #38

    Hej alla godingar! Jag har nu fått ett väldigt proffsigt och vänligt mail av MUS där dom ber om ursäkt och som gåva får jag en gratis makeupkonsultation och en goodiebag. Slutet gott allting gott. Jag är glad att dom tog tag i det även fast jag var en missnöjd kund Proffsigt! Man ska inte vara rädd för att säga i från men man ska också kunna berömma bra bemötande. Kram till alla i detta fantastiska forum! Kärlek!

Svar på tråden Makeup store förstörde nästan min stora dag!