• AgnesB

    Hjälp att hitta skor till min klänning!

    Hej alla!

    Jag behöver hjälp! Det känns så svårt att hitta skor som passar klänningen, vigselsstället (i skogen och fest på en gård) OCH min längd (jag är 180cm så det blir nog inga klackar!)

    Ballerinaskor känns alldeles för "tjejigt" för en vigsel ute i naturen, och inte alls praktiskt. Samtidigt går det ju inte alls med klackar om jag inte vill sjunka ner i marken direkt. Vad finns det liksom för flera möjligheter? Jag har tid att leta, vi giftar oss 20/7, men vet inte engång var jag ska börja titta.

    Blir jätteglad för tips och hjälp från alla er där ute som verkar ha så sjukt bra koll!

    :)

    Bifogar också en bild på min klänning så ni kan se lite mer hur jag har tänkt...


  • Svar på tråden Hjälp att hitta skor till min klänning!
  • AgnesB

    Och kilklack hade jag inte ens tänkt på, så det ska jag kolla upp nu!

  • AgnesB

    Nu har jag tittat supermycket på Brandos (varför visste jag inte om denna guldgruva innan?) och fastnat helt för ett par Swedish Hasbeens.

    www.brandos.se/swedish-hasbeens/braided-sky-high-33025-nubuck-blue/a54776

    MEN, de har ju klack! Borde mannen bara finna sig i att vara en bit kortare än mig på dagen? Hur gör ni andra som är lika långa som era killar. Betyder det något med en liten höjdskillnad?

    Och är swedish hasbeens för "casual" för ett bröllop?

    A

  • AgnesB

    Tack! Jag ska tänka lite på de extra 5cm jag får om jag har de (eller försöka få mannen att växa lite, men jag tror det är för sent), men jag tror också skorna skulle vara fina till klänningen.

    När och var ska ni gifta er? Vad blir det för klänningar? Och grattis till er båda Skrattande

  • AgnesB
    lillsaris skrev 2013-02-24 21:19:29 följande:
    Haha ja det är nog för sent att få honom att växa ett par cm ;) Det viktigaste är ju att du känner dig bekväm med längdskillnaden som uppstår om du väljer att ha klackar. Det vore ju tråkigt om man skulle behöva oroa sig över hur man ser ut :)

    Vi gifter oss i slutet av April i en kyrka i närheten av var vi bor. Har hyrt en liten församlingsgård som ligger i anslutning till kyrkan som vi firar i, middag och nära och kära.
    Bröllopet och hela kalaset ska gå i sjömanstema. Jag hade själv tänkt bära denna klänning:
    www.ebay.com/itm/300765056512?var=60005418459...:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2648
    och min fästmö ska ha en vit sjömansskjorta med blåa detaljer och marinblåa finbyxor.

    Grattis till er också! Verkar ju supermysigt med bröllop ute i skogen :)
    Lycka till med planeringen, nu är det inte alls länge till. Jag håller tummarna för att ni får vacker vålsol på er dag.

    Ni kommer att vara underbart fina ihop och passa superbra till ert tema. Hade själv funderat på om vi skulle ha något mer maritimt, det är strand där vi ska gifta oss också. Men min sambo är en skogsmänniska och jag är flexibel så jag tyckte det vore fint för honom att få vara där han trivs allra bäst.
  • AgnesB

    Ja! Den första på den listan är ju perfekt. Tycker de va så söta att jag oavsett kommer att beställa ett par till sommaren, så kan jag ju testa om de funkar med klänningen i samma slängen.

    Hur går det med din skojakt? Glad

  • AgnesB

    Haha, tackar, nu har jag nästan FÖR många val!

    Vad blev det för skor när du gifte dig då? Flört

  • AgnesB
    jimmyojennifer skrev 2013-02-26 11:06:37 följande:

    Jag hade köpt vita hunter stövlar =) Om det regnar slipper man bli geggig och blöt. Dessutom finns risken för mygg i skogen och jag skulle nog inte vilja gå igenom vigseln och försöka motså att frenetiskt klia mig på fötterna hela tiden =)


     


    Inte alls en dålig ide! Men jag har faktiskt beslutat att det inte FÅR regna den dagen då min klänning har släp! Kanske får jag vara praktisk och kapa av släpet när klänningen anländer hos skräddaren men jag vill inteSkäms

    En sko-backup får det helt klart bli. Och om det är riktigt fin sol kanske jag bara kör barfota?
  • AgnesB
    msE skrev 2013-02-26 13:22:43 följande:
    lite trådkapning här.. AgnesB varför kan du inte få in mer vatten i temat om du nu vill de? Gifter ni er vid en sjö kan man ju väva in det i temat också ( jag tänker typ näckrosor, sländor o dylikt) , så får ni ju lite grann från bådas intressen..
    Jättefin ide med näckrosor, de är så vackra! Vad kommer ni att ha för "tema" msE?

    Jag tror egentligen att det blev ganska 50-50. Han älskar skogen och jag är tokigt intresserad i lantbruk och mat (jobbar som forskningsjournalist med lantbruksfrågor) så vigsel i skog och fest på gård passar oss superbra. Vi har nog tänkt att ha fotografering på stranden för att havet kanske är det skönaste som finns!
Svar på tråden Hjälp att hitta skor till min klänning!