• tjejn

Gravid i v 6 nu, och i v 27 vid bröllopet!

Någon annan blivande mamma OCH brud, som vågat beställa sin klänning från Kina i envääääldigt stor storlek för att kunna sy in den för att den ska passa sin kropp? Har ju liksom ingen aning om hur min kropp kommer se ut när vi gifter oss men vill gärna beställa klänningen tre månader innan, så jag vet att den hinner komma och så... Tyärr räcker inte vår budget till att köpa en klänning är i Sverige, för alla brudklänningar för gravida som jag hittat på, hemmaplan är svindyra :( Några tips till en nervös bride to be? :)

• Svar på tråden Gravid i v 6 nu, och i v 27 vid bröllopet!
  • palma2013

En idé är att välja en modell som är avskuren under bysten med en vidare chiffongkjol. Då får fina gravidmagen plats att växa sig hur stor den vill. Sy upp den med marginal på längden så kan du mot slutet lägga upp den då magen får frampartiet att bli kortare.

• PimPim83

Jag håller med om att en klänning i empiremodell är bra eftersom gravidmagen får plats att växa i en vidare kjol.
    Den här från Landy tycker jag är fin www.landybridal.co/empire-strapless-floor-length-tulle-ivory-wedding-dress-b12159.html
    Den har sörning i ryggen också så då kan man anpassa storleken lite enklare än om man har dragkedja, det är ju inte bara magen som växer när man är gravid. ;)

Hälsningar från en som är gravid i v.36 just nu.

• tjejn

Jo, har hittat en graviditetsklänning, MEN den är ju fodrad, så så den kommer inte kunna "växa" med magen tyvärr.. Undrar mest om nån verkligen testat sy in en klänningen från Kina, att det funkade och blev fint... Kommer ju att måttbeställa en klänning i alldeles för stor storlek för att. Kunna ha. Lite att växa in i..

• tjejn

Jätte fin klänning, MEN ett annat problem är att jag inte vill visa mina armar, så måste ha en klänning med typ trekvarts ärm. Vadå kräsen?! ;)

• tjejn

Tack för era förslag, men jag har hittat en klänning redan, det är inte det frågan handlar om :)

• Sara 120707

Eftersom din fråga gäller OM man kan sy om din klänning från en stor storlek till att passa en gravidmage så hade det nog hjälpt om du sätter in en bild på klänningen du tänkt dig.

Här finns en hel del sykunniga i forumet som säkert kan hjälpa till att avgöra om det verkar lämpligt men det blir i princip omöjligt om man inte riktigt vet vad frågan gäller.

En empireklänning tex är ju väldigt lämpligt till en gravidmage medans den typen avklänningar som är avskurna runt naveln troligtvis kommer att se ganska knäppa ut oavsett hur väl den passar rent måttmässigt.

• Amandizzen

Grattis till bebisen! hamnade själv i en liknande sits, men redan köpt min klänning. Vi har valt att flytta fram bröllopet tidigare ist. så jag kommer vara i vecka 19 när vi gifter oss. Jag hoppas innerligt att jag kan ha min klänning då

Svar på tråden Gravid i v 6 nu, och i v 27 vid bröllopet!