Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

    Läkare se hit =)

    Det smittar! När jag hade körtelfeber låg jag inlagd på sjukhus och var isolerad i över en vecka. Det smittar via saliv, precis som förkylning-alltså nysdroppar som far omkring etc.  Kan kan ju säga att prickar är det minsta problemet (jag hade förövrigt inga prickar alls)-man kan bli riktigt jävla skitsjuk av körtelfeber och lever och andra körtlar i kroppen kan fara riktigt illa. Jag var borta från skolan i över en månad innan jag fick vara bland folk igen.

    Man behöver få kollat sänkan och hållas koll på ett tag-det är inte som vilken influensa som helst. Du ska låta bli närkontakt för egen del-och räkna med att din pojkvän ommer att behöva en hel del ompyssling ett tag-man blir helt sänkt av den där skiten!

    Förövrigt tycker jag det är en god idé att ringa vår svenska sjukvårdsupplysning på 1177 eller besöka deras hemsida för mer info.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

    Ja fy fan! Det är det absolut sjukaste jag någonsin varit! På dagen fick jag gå från skolan till VC och de sa "Oj vilken halsfluss" och jag fick penicillin. På natten blev jag så dålig att jag yrade och de fick ta mig till sjukhus där läkren sa "herregud det var den värsta hals jag sett i min karriär!" och de la in mig. det visade sig vara både halsfluss och körtelfeber samtidigt. Jag levde helt på flytande i tio dagar och minns inte mycket av de värsta dygnen. De gav mig vrålstarka tabletter för att jag skulle åtminstone dricka vatten. Ååååh jag blir helt svag bara jag tänker på det!

    Så, som sagts ovan, soppor och typ nutrilett eller andra näringsdrycker kan vara det enda man får i sig på ett par vekor. Och man får inte anstränga sig på länge. Usch! hälsa din sambo att han har mitt medlidande!


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman
    Impressions skrev 2013-02-22 22:08:56 följande:
    Hej! Nu ser jag att du redan fått många svar (om än endel delvis felaktiga).. De allra flesta smittas dock redan i barnaåren utan att utveckla symptom och är därefter immuna. Sannolikt och förhoppningsvis gäller detta även dig! (Kan tillägga att jag är läkare :)
    Kan du inte ta chansen att rätta till det bitvis felaktiga, så vi får så bra ordning som möjligt på saker och ting? *nyfiken*
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Läkare se hit =)