Inlägg från: LarsdotterM |Visa alla inlägg
  • LarsdotterM

    Gift er för er själv / gifta sig i smyg - BERÄTTA!!!

    Hej! Jag ha lite frågor till er som gift er för sig själva/ gift er i smyg! Vi ska gifta oss i augusti 2014 ( datum är inte riktigt spikat än) och vi vill ha ett sånt litet giftermål som möjligt. Varken jag eller min blivande man har drömt om ett stort, pampigt bröllop då det inte riktigt matchar hur vi är som personer. Planen är att det ska vara VÅR dag, därför har vi bestämt att vi gifter oss i smyg, utan gäster. Vi hade tänkt gifta oss borgerligt! Vår vision är att ändå klä upp oss fint, gifta oss och sedan åka direkt iväg på en riktigt mysig "honeymoon weekend" och bara njuta utav varandra, slippa känna stress och massa måsten. :) skämma bort varandra med goda middagar osv :) Är det fler som har gjort/ska göra såhär som vi tänker? Hur reagerade era släktingar när de fått reda på att ni gift er i smyg? Hur klädde ni er? Berätta allt om ert "lilla bröllop" :D

  • Svar på tråden Gift er för er själv / gifta sig i smyg - BERÄTTA!!!
  • LarsdotterM
    ev2013 skrev 2013-02-22 11:42:08 följande:

    Hej! Här e en till som ska gifta sig i smyg. Vi gifter oss om ca två veckor, så börjar bli lite nervös :)
    Vi skall ofta gifta oss i smyg, vi har köpt lite finare kläder, en enklare vit klänning, mannen kostym, bokat tid hos fotograf, frisör/make up - även om man skall göra det enkelt vill man ju att det skall vara något extra.
    Igår var jag och beställde blommor, blir en lösbunden bukett med 7 röda rosor, brudslöja och lite grönt i.


    Efter ska vi ta in på ett hotell - dock så har det blivit lite trubbel. Igår ringde hotellet/restaurangen var abonerat - så vi fick avboka (rummet gick att ha kvar, men inte bordet). Så nu gäller det att hitta nått nytt mysigt som är ledigt!
    Tips mottages tacksamt om någon vet nått ställe i utkanten av GBG som e mysigt och trevlig restaurang!
    Veckan efter åker vi på tre veckors bröllopsresa. Tanken är att innan vi går på planet skall posta ett kort till nära och kära som e taget av fotografen på oss, som då talar om vad vi gjort.


    Vi är osäkra på hur våra familjer och vänner kommer att reagera. Och vi har diskuterat, funderat och funderat, gör vi rätt, vad skall folka säga och tycka... men varje gång kommit fram till att det är VÅR dag, vi gör det för våran skull och ingen annans. Så folk får tycka och säga vad dom vill!


    Det som känns lite jobbigt med att gifta sig i smyg är att man inte har någon att diskutera med, mer än min blivande då ;) (och er här på bröllopstorget) - som är till stor hjälp ;)
    Har vart nära och försäga mig till några av mina närmsta vänner, men lyckats hålla mig. Skulle så gärna kanske viljat ha smakråd på klänning, kläder och hår osv... men är svårt att välja ut en vän... så därför valt att vara helt tyst istället...


    Grattis till blivande bröllopet LarsdotterM


     


    Åh, sååå mysigt det låter!


    Hoppas det ordnar sig med hotellet för er! Känns ju aldrig kul när det sturlar till det i sista sekunden! Men oftast brukar ju nästan allt lösa sig på något sätt :)


     


    Får jag fråga vart ni tänkt åka på bröllopsresa? :) Själv har vi inte pratat så mycket än kring vår bröllopsresa, men vi åker nog inte direkt efter vi gift oss, utan sparar den ett tag ;).. Jag och min blivande har längre pratat om att någon gång åka till Kanada (Kanske inte jätteromantiskt, men ack så skön natur Kanada har!) men det skulle inte sitta helt fel med lite sol och värme :).. Även fast vårt bröllop och bröllopsresa ligger lite längre in i framtiden kan man inte sluta tänka på det! Allt känns verkligen jättekul och spännande!

Svar på tråden Gift er för er själv / gifta sig i smyg - BERÄTTA!!!