• xMariax

Vigselringen?

Vi har satt 5000:- som budget för vigselringen men nu har jag hittat min drömring.. Jag tycker inte att den är dyr om man tänker på material, detaljarbete och det faktum att jag ska ha den på mig i 60-70 år.. Den kostar ca 6500:- www.hedbergsguld.se/schalins-vigselring-turin-p-1032.html
    Jag tänker på att folk disskuterar att det är så mycket pengar för en ring, men så tänker jag på alla små 13 åringar som springer runt med Iphones i samma prisklass som går sönder efter nåt år.. Det tycker inte folk är konstigt?

Är det värt att gå över budgeten lite så jag får min drömring? Hur har ni andra gjort?

• Svar på tråden Vigselringen?
  • xMariax
    CoG skrev 2013-02-21 17:47:59 följande:
    Varför ska andra lägga sig i vad din ring kostade?

Om du kollar runt här så lägger många mer än 10.000 på sina ringar.
    Ska det vara äkta stenar och lite större drar det snabbt iväg.

Jag tycker inte att din drömring är dyr, långt ifrån.
    Om den passar i er budget så är det väl jättebra, då funkar det ju!
    Det är mitt eget fel.. Jag frågade dem vad deras bröllopsbudget var och vad allt kostade..

Jag tycker inte heller att den är dyr med tanke på material och detaljer.
  • CoG

Tiderna förändras, klart det kostar mer nu än för 20 år sen.

xMariax skrev 2013-02-21 17:59:09 följande:
    Det är mitt eget fel.. Jag frågade dem vad deras bröllopsbudget var och vad allt kostade..

Jag tycker inte heller att den är dyr med tanke på material och detaljer.
  • xMariax
    CoG skrev 2013-02-21 18:07:32 följande:
    Tiderna förändras, klart det kostar mer nu än för 20 år sen.
    Ja det vet jag väl, men inte dem.
  • Ritak

Har ni råd att köpa ringen utan att låna pengar så kör på! Eller kanske spara in på något annat till bröllopet? Tycker absolut du ska ha din drömring!

Vi köpte rätt dyra förlovnings/vigselring, för jag resonerar som så att dom ska jag ha resten av mitt liv, se varje dag osv. Men min klänning köpte jag jätte billigt för den ska jag ju faktiskt bara använda en dag Glad

Du har så rätt i att alla som gifte sig för typ 20+ år sen inte har en ANNING om vad en ring kostar idag.
    Mamma hade hackan i golvet när jag sa vad vi gav och tyckte vi var spritt språngande galna!
    Sen fortsatte hon med att berätta att dom köpte sina guld ringar för 900 kr/stycket.... Priset för en slät guld ring är ju idag minst det tre dubbla.

• FruForsmark
    Ritak skrev 2013-02-21 20:19:32 följande:
    Har ni råd att köpa ringen utan att låna pengar så kör på! Eller kanske spara in på något annat till bröllopet? Tycker absolut du ska ha din drömring!

Vi köpte rätt dyra förlovnings/vigselring, för jag resonerar som så att dom ska jag ha resten av mitt liv, se varje dag osv. Men min klänning köpte jag jätte billigt för den ska jag ju faktiskt bara använda en dag Glad

Du har så rätt i att alla som gifte sig för typ 20+ år sen inte har en ANNING om vad en ring kostar idag.
    Mamma hade hackan i golvet när jag sa vad vi gav och tyckte vi var spritt språngande galna!
    Sen fortsatte hon med att berätta att dom köpte sina guld ringar för 900 kr/stycket.... Priset för en slät guld ring är ju idag minst det tre dubbla.
    Håller helt med. Man bär den resten av livet (förhoppningsvis) och då är det viktigt att man käner sig nöjd med sitt val. Nä, föräldrars åsikter ska man nog ta med en nypa salt där. Det första min mamma sa när vi skulle köpa förlovningsringar var "ta nu inget som kan fastna i kläderna" dvs ta ingen med sten.. enligt mina föräldrar ska det vara praktiskt och billigt. Självklart gjorde jag tvärom ;)
  • TheD

Tycker det är en billig ring till priset dvs :) Inte alls mycket pengar men allt är relativt. Jag tycker du ska slå till. Annars finns risken att du ångrar dig.... Det vore lite ledsamt. Så det är bara att köpa den :D

Alla är olika som har koll på vad saker kostar. Ingen har frågat vad våra ringar kostade och det har med vett att göra för man gör det inte om det inte finns skäl. KÖP DEN! Du ska ha den livet ut!!!!

• xMariax

Hur stor är risken att jag inte kan köpa ringen om jag väntar? Vi ska gifta oss i sep/okt 2014 och jag tycker det känns lite tidigt att köpa redan nu.. Finns det någon risk att butikerna slutar sälja den..?

• xMariax

Kollade runt lite på olika sidor och nu hittade jag en som är väldigt lik den jag vill ha (fast utan diamanter)

Vilken tycker ni är snyggast? Jag kommer ju välja den jag själv tycker bäst om i slutändan men är lite nyfiken..

• Angelica och Engin

Första ringen helt klart alltid snyggt med lite bling =)

• TheD

Jag valde inte en färdig ring utan sa hur jag ville ha den. Jag vet inte om det hjälper dig :) Om möjligheten att fixa den som du vill ha den med en satt budget så juveleraren har något att gå efter...?

Svar på tråden Vigselringen?