• Äldre 21 Feb 09:15
    2797 visningar
    7 svar
    7
    2797

    Piffa gästboken- men hur?

    Vi har köpt en gästbok, tråkig med brun pärm och vita sidor.

    Tanken var att piffa upp den på utsidan, men hur?
    Tyg? papper? Vi vill gärna ha vårt monogram på framsidan. Kanske klistermärke med två ringar som vi hade på inbjudningskorten eller två hjärtan som finns på placeringskorten.

    Hur har ni andra gjort, eller tänkt göra?
    Trots att vi är väldigt pyssliga av oss behöver vi lite inspiration! =)

  • Svar på tråden Piffa gästboken- men hur?
  • Äldre 21 Feb 09:54
    #1

    Jag arbetar som bildlärare så jag är lite pysslig också.Det jag tror att man ofta missar är less is more. I sin iver att pyssla och dekorera inför sitt bröllop så går man all in och plötsligt så blir det mer en hyllning till öppet hus på dagis än ett stilfullt bröllop. Jag har själv varit påväg in i pysselhjärnan och fått backa ;)


    Jag tittade på de bröllop som jag beundrar.. jag upptäckte att de stilfulla i dessa bröllopen var den enkla lyxen. Svart text på ett lite dyrare papper blir mycket finare än 4 gröna nyanser och rosetter i oändlighet. Så varför inte bara nöja er med ert monogram litet och diskret i ett hörn?

  • Äldre 21 Feb 10:23
    #2

    Jag håller med ovanstående.
    Less is more

    Om ni inte gillar färgen på boken så klä om den med något snyggt papper eller tyg. Och nöj er sen med monogrammet i ett hörn på framsidan.

    Något som jag tycker är både snyggt och klassiskt är när monogrammet går ton i ton och är lite upphöjt.
    Just nu kommer jag ju givetvis inte på vad det heter, men du målar med en färg och så torkar du med hårtork eller liknande så puffar det upp sig.

    Om du tycker att bladen i boken är väldigt tråkiga bara för att dom är vita så kan jag ju säga att jag tycker att det är det bästa sättet att ha en gästbok.