• Äldre 21 Feb 00:40
    3549 visningar
    7 svar
    7
    3549

    Vart kan man hitta lika tärnklänningar men som är olika upptill?

    Alltså att någon ex har två axelband, ena är tubtop, en har ett band osv... men att det är likadana klänningar? :)

  • Svar på tråden Vart kan man hitta lika tärnklänningar men som är olika upptill?
  • Äldre 21 Feb 07:59
    #1

    Kinaklänningar? Då kan alla ha samma kjol, men olika överdelar och exakt samma färg.

    Tex den här klänningen www.dinobridal.com/discount-store-2012-a-line-fushia-cute-ball-gown-short-cocktail-dress-sweetheart-neck-strapless-bd146-p-401.html

    Den går ju att göra om såhär också, med två axelband, ett axelband, rak urringning osv.



    Och färg kan man ju som sagt välja själv, oavsett vilken färg klänningen är på bilden.
  • SZ2013
    Äldre 21 Feb 10:01
    #2

    Mina tärnor ska ha klänningar från J-Crew http://www.jcrew.com/womens_feature/NewArrivals/WeddingsandParties.jsp


    Vi hade först precis som du tänkt att de skulle ha samma färg men olika modeller - vilket finns i många olika varianter där i flera fina färger, men det slutande med att det blev samma för alla tre iallafall


    Som tur var bor en av mina tärnor i NYC och kunde gå och prova innan beställning. För de övriga två hoppas vi på det bästa - i värsta fall får man väl lämna in till en skräddare och justera lite.


    Lycka till!


     

  • SZ2013
    Äldre 21 Feb 10:04
    #3

    Lyckades inte ladda upp bilden på klänningen som vi ska ha, men här är en länk till den iallafall... http://www.jcrew.com/womens_feature/NewArrivals/WeddingsandParties/PRDOVR~29286/29286.jsp

  • mimmi
    Äldre 21 Feb 10:09
    #4


    Det finns ju den här varianten oxå! Har sett den i någon tidning, minns inte vad orginalet heter, men finns att få tag på lite här å var.. Jag snabb googlade nu bara på "infinity bridesmaids wrap dress".


    Jag tror att det är nånslags jersey klänning som du kan knyta i massor av olika varianter. Vet inte exakt hur det funkar men jag tänkte på den när jag såg din fråga!


    Går säkert att googla fram mer info!

  • Äldre 21 Feb 16:02
    #5

    Tack för tipsen :)

  • Äldre 21 Feb 16:18
    #6
    mimmi skrev 2013-02-21 10:09:16 följande:

     


    Det finns ju den här varianten oxå! Har sett den i någon tidning, minns inte vad orginalet heter, men finns att få tag på lite här å var.. Jag snabb googlade nu bara på "infinity bridesmaids wrap dress".


    Jag tror att det är nånslags jersey klänning som du kan knyta i massor av olika varianter. Vet inte exakt hur det funkar men jag tänkte på den när jag såg din fråga!


    Går säkert att googla fram mer info!


    Denna finns i massor på etsy har jag för mig! 
  • Äldre 2 Mar 20:58
    #7
    mimmi skrev 2013-02-21 10:09:16 följande:


    Det finns ju den här varianten oxå! Har sett den i någon tidning, minns inte vad orginalet heter, men finns att få tag på lite här å var.. Jag snabb googlade nu bara på "infinity bridesmaids wrap dress".


    Jag tror att det är nånslags jersey klänning som du kan knyta i massor av olika varianter. Vet inte exakt hur det funkar men jag tänkte på den när jag såg din fråga!


    Går säkert att googla fram mer info!


    Ååå! Var hittade du bilden? :)
    Jag söker och söker men finner inte denna klänning. 
    Brud anno 2013
Svar på tråden Vart kan man hitta lika tärnklänningar men som är olika upptill?