Inlägg från: Anonym (kompromissa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kompromissa)

    kompromissa fram storlek på bröllop...

    Hej! Vi har bestämt att gifta oss :) så glad... tils jag fick reda på att han vill bara han och jag typ, på sin höjd våra föräldrar och syskon.. jag har alltid drömt om stort, alla våra vänner och dansa ha kul hela natten - typ.. vad jag förklarat är att det inte behöver bli dyrt då jag mer än gärna gör allt själv (eller mycket iaf). Hur går vi vidare?! Någon som varit i samma sits?

  • Svar på tråden kompromissa fram storlek på bröllop...
  • Anonym (kompromissa)

    Tack för svar! 
    Tror han är lite "snål", eller han är inte direkt festartypen som jag drömt om att ha bröllop som. Eller rättare sagt han tycker det är onödigt att lägga pengar på en fest. Jag har gjort en ungefär budget och visat honom och räknat på ca 80-85 pers (men gästlistan kan ses över och dra ner på en del om vi så vill). 
    Men som den mannen han är i mitt liv, säger han att han gör allt det stora för min skull, men jag vill inte ha det till MIN fest utan det är ju VÅRAN fest och dag som jag vill att vi båda ska kunna se tillbaka på om några år och minnas lyckan, glädje och allt det som ett bröllop innebär :)  

  • Anonym (kompromissa)

    Tack fru forsmark! När han är så snäll är de lätt att bli bridezilla men försöker hålla fötterna på jorden ;)

  • Anonym (kompromissa)

    Jag tackar för allas åsikter och tips! Jag har tänkt lite och kommit fram till att det känns inte bra om bara jag njuter av festen så kompromissen ser ut följande: (obs samma budget ungefär) lunchbröllop där den som vill får komma och titta i kyrkan! Jag vill ha min drömklänning och tänker inte tona ner för att det är lunch eller så:p Om man får bjuder vi alla på en skål på trappan, annars åker vi till en fin plats och skålar. Sedan tar vi med närmsta släkten (21 pers) och äter lunch på vårt favoritställe! Efter tårta, antingen på restaurang eller något annat fint ställe, åker jag och m2b till ett hotell där vi tillbringar kvällen och natten. På morgonen unnar vi oss en massage, sedan komme barnvakten med barne och så går familjen på Liseberg! Det känns klockrent, så oss och jag lääängtar!!!!

Svar på tråden kompromissa fram storlek på bröllop...