• sanna8­8
    Äldre 19 Feb 14:02
    2327 visningar
    12 svar
    12
    2327

    Hur gick/går ni in i kyrkan?

    Som rubriken lyder, hur gick ni in i kyrkan, alltså i vilken ordning, vilka gick först vilka gick sist osv?

  • Svar på tråden Hur gick/går ni in i kyrkan?
  • Akjson
    Äldre 19 Feb 14:18
    #1

    OM prästen tillåter kommer mina döttrar gå som näbbar först, sen kommer min pappa att gå in med mej och min blivande står längst fram och välkomnar oss....

  • Äldre 19 Feb 14:25
    #2

    Vi och sen tärna & marsalk.

  • jossan­amir
    Äldre 19 Feb 14:37
    #3

    Om prästen tillåter kommer min syster, min m2b's bror och brorson (1 år) gå in först, därefter kommer min m2b med sina båda föräldrar och jag därefter med mina båda föräldrar, sist av alla går prästen (så att han/hon kan lugna mig in i det sista innan jag ska göra "entré")

  • Äldre 19 Feb 15:50
    #4

    Vi valde att ha det så att prästen gick in först. Efter honom gick vår dotter, brudnäbben. Sedan jag och maken och efter oss tärnorna (två tärnor brevid varandra) och efter dom kom makens fyra marskalker (två och två gick dom).


  • Äldre 19 Feb 16:44
    #5

    Vi gick in först och tärnor med marskalk efter. Tror det är vanligt att näbbar går före paret.

  • sanna8­8
    Äldre 19 Feb 19:31
    #6

    funderar på om de skulle se konstigt ut om 2 av näbbarna går först, sen de 2 tärnorna, sen marsalken tillsammans med "mini"näbben (fall hon skulle vilja komma upp i famnen) oc sen kommer vi (brudparet) ?!

  • PiaB
    Äldre 19 Feb 19:38
    #7

    Jag tror att prästen går först i vårt fall, sedan de två tärnorna, marskalk och sist vi. Jag vet inte varför, men jag ser framför mig att alla ska vara på plats där framme och stå vända mot oss. Kanske har jag sett för mycket film, men i mitt huvuvd ser det bra ut


  • sanna8­8
    Äldre 20 Feb 18:11
    #8

    Puffar lite

  • Äldre 20 Feb 18:51
    #9
    sanna88 skrev 2013-02-19 19:31:48 följande:
    funderar på om de skulle se konstigt ut om 2 av näbbarna går först, sen de 2 tärnorna, sen marsalken tillsammans med "mini"näbben (fall hon skulle vilja komma upp i famnen) oc sen kommer vi (brudparet) ?!
    Jag tycker det låter jättefint! En mininäbb kan absolut behöva lite stöd =)
  • MiaMin­iMe
    Äldre 20 Feb 21:22
    #10
    Akjson skrev 2013-02-19 14:18:53 följande:
    OM prästen tillåter kommer mina döttrar gå som näbbar först, sen kommer min pappa att gå in med mej och min blivande står längst fram och välkomnar oss....
    Så har jag också tänkt. Mina tärnor ska gå in efter näbben sen jag och pappa. Jag hoppas prästen inte misstycker
  • Äldre 20 Feb 22:20
    #11

    Först gick näbbet (makens brorsson och brorsdotter. Min brorsdotter skulle varit med men hon var sjuk så hon satt med pappa i bänken istället).
    Sen gick mina två tärnor (svägerskor) och sist jag och pappa.

    Maken stod framme med sina marskalker (bröderna) 

    Dels passade det bäst i temat, och dels ville ogärna maken behöva gå igenom den där "ingångscermonin" och vår präst tyckte att det var helt ok.
    Om hon inte gått med på det så hade vi ju självklart valt något hon var med på Glad 

  • Äldre 20 Feb 22:21
    #12

    Jag om min blivande går först. Efter oss kommer prästen som även är min blivande svärfar med vår 1,5 åriga dotter på armen.

Svar på tråden Hur gick/går ni in i kyrkan?