• solklart

DinoBridal, längd på klänning - lägga till extra för skor?

Hej!

Håller på och ska beställa en klänning från DinoBridal, men blev väldigt osäker på vad jag ska skriva  för längd. Vet att vissa av företagen lägger till typ 5 cm extra på längden för att ta hänsyn till skor, men jag vet inte om Dino gör det. Har letat både här och på Dino's hemsida men hittar inte svar någonstans :(

Vill beställa klänningen nu för att det är bra rabatt på den, så om någon vet och vill svara blir jag oerhört tacksam! :) 

• Svar på tråden DinoBridal, längd på klänning - lägga till extra för skor?
  • 130810

Jag la några centimeter för skor och den kom i den längden så de hade inte lagt till något utöver det. Beställde i januari. Glad

• 130810

La till några centimeter skulle det stå..

• solklart
    130810 skrev 2013-02-18 21:17:02 följande:
    Jag la några centimeter för skor och den kom i den längden så de hade inte lagt till något utöver det. Beställde i januari. Glad
    Ojdå! Jag lade inte till något, får hoppas att det går ändå. Har fått svar av en annan i en annan tråd att hon hade fått någon cm extra. Så det kanske är olika också beroende på vem som gör klänningen. Aja, hoppas det blir bra ändå för mig, har inte tänkt ha höga skor iaf så det ska nog funka :)
  • Lakinna

jag la inte till extra men det hade de gjort när jag fick klänningen. dock inte särskilt mycket så jag är lite orolig att den ska bli på gränsen till för kort när jag får underkjolen. Hade jag beställt igen hade jag nog lagt till 3-5 cm (beronde på hur höga klackar du vill ha)...

• solklart
    Lakinna skrev 2013-02-19 20:17:19 följande:
    jag la inte till extra men det hade de gjort när jag fick klänningen. dock inte särskilt mycket så jag är lite orolig att den ska bli på gränsen till för kort när jag får underkjolen. Hade jag beställt igen hade jag nog lagt till 3-5 cm (beronde på hur höga klackar du vill ha)...
    Hur höga klackar har du? Jag har tänkt max 5 cm i klack.
  • Lakinna

då kan det säkert gå bra (lite beroende på storlek på underkjol). med en underkjol som är lite mindre än den jag egentligen tänkt ha kan jag ha klackar som är max 5cm (men funkar bättre med 3-4cm)

• cocco
    130810 skrev 2013-02-18 21:17:02 följande:
    Vart skriver du i det? Hittar bara de amerikanska storlekarna, men ska jag skriva i alla mina egna mått? Vart i så fall?
Svar på tråden DinoBridal, längd på klänning - lägga till extra för skor?