Inlägg från: GravidMammaBrud |Visa alla inlägg
  • GravidMammaBrud

En eller två ringar för mannen

Kul diskussion eftersom jag själv funderar över detta =). Jag vill att det ska synas att han är gift o inte "bara" förlovad, kalla mig löjlig o jag vet det ska vara för ens egen skull o ingen annans men det känns liksom som det "väger tyngre" att vara gift än förlovad idag, kanske bara en status-inbillning i mitt huvud men jag menar det är ju inte ovanligt att 13-14-åringar förlovar sig som en kul grej typ men gifter sig gör inte alla par idag så det är lite speciellt. Men rent praktiskt är det nog lättare för min blivande att bara ha en ring eftersom han liksom många andra män måste ta av den på jobbet ofta, har den i en kedja runt halsen då oftast. Vi harförlovningsringar i silver med 2 guld-ramar runt eller vad man ska säga o den ena ramen/guld pläderingen lossade lite på hans ring då han hoppat över att ta av sig den på jobbet =(, superlim... Men lite orättvist är det kanske att det bara kommer "synas" på mina fingrar att jag e gift, även om han inte kommer dra sig för att nämna det ofta för allt o alla =P. Hur gör man då enligt seden? Graverar in bröllopsdatumet i förlovningsringen hos mannen?

Igår var det exakt 2 månader kvar! =D

Svar på tråden En eller två ringar för mannen