tinaalpfält skrev 2013-02-18 11:15:45 följande:
Den enda "spriten" vi hade var 2 st whisky, 1 st xante och 2 st baileys som avec. De åkte undan sen efter tårtan och fanns alltså inte "till salu" i baren. Dock blev båda whiskyflaskorna och en baileys oöppnade och bara en snutt försvann från xanten.
Vi ville ha det så för att vi ansåg att det kanske skulle vara lättare för folk att få till en präktig fylla om starksprit fanns tillgänglig. Såvitt jag vet var det ingen av gästerna som reagerade på att det var "spritlöst".
Dock tycker jag att det är lite väl kräset att kinka över det får man ändå välkomstskål, dryck till maten o.s.v. behöver man ju inte stå törstig för att inget finns att dricka. Tycker man dock att det är så för att starksprit inte finns kanske man borde fundera över sina alkoholvanor. Jag tror att ert upplägg blir jättebra, dellelgarin!
Tack, vi hade en 30 års fest i höstas då vi bara bjöd på vin, öl och avec, där tog iof all whiskey sopslut för vissa groggade på det (urkel), så på mitt 30 års kalas skall vi prova att vara lite snabba med att plocka bort avecen, inte för att vi är snåla utan för att undvika vissa personers kassa alkoholsinne så långt det går =)
Allt på bröllopet kommer vara gratis såklart så den som klagar får en spark i häcken!