• jimsan78

    Bilder och ideer på dekoration runt ingången önskas

    Sitter nu och funderar på hur vi ska dekorera ingången till festlokalen. Men det står helt still. Allt vi vet är att vi iaf vill ha björkris och ballonger. Kommer även sätta ut ett par marschaller.


    Har ni bilder på hur ni gjorde så dela gärna de här. Behöver inspiration.

  • Svar på tråden Bilder och ideer på dekoration runt ingången önskas
  • daniiel

    Vi dekorerade inte ingången alls, men jag tycker det låter som att björkris och ballonger räcker :) Måste ni ha mer än då? Isåfall kanske bara en skylt eller liknande där det står "Välkommen". Less is more många gånger ;)


  • Chicita

    Jag skulle nog helt enkelt tagit två småbjörkar (som är högre än ingången och bundit ihop dom lite överlappande i topparna så att dom bildar en båge. 
    Det tycker jag räcker...
    Kanske någon vit välkommen-skylt högst upp också.

    Ballonger är för mig förknippat med barnkalas (sen tiden som huvudvärdinna på McDonalds där man fick blåsa ballonger till förbannelse vid dessa eviga kalas Tungan ute ) så jag skulle ha skippat dom. 
    Men om ni gillar ballonger och dom har en annan betydelse för er så är det ju bara att hänga upp dom i björkriset Glad 

  • daniiel

    Ja, och det är ju enkelt att tex klippa ut hjärtan i färgad, eller vit, kartong och hänga upp i björkriset med fina snören.. om man vill ha mer dekorationer eller om man vill skippa ballongerna (jag älskar ballonger, alltid, överallt!).


  • LindaCalle

    Vi ska vara i en gammal lada och jag funderar på att använda ett par tunna vita gardiner från ikea (minns inte vad de heter men väldigt billiga iaf) att hänga och fladdra lite, och så knyta upp de vid sidorna (el kanske knyta båda mot ena sidan bara), kan nog bli fint tror jag!

Svar på tråden Bilder och ideer på dekoration runt ingången önskas